עמוד:32

שיעור קטן באומנות ובשפה מה זה ? אני לא יודע . ומה זה ? אני באמת לא יודע ומה זה ? איך אני יכול לדעת !? מה זה ? זה יכול להיות הרבה דברים . ומה זה ? עכשיו אני יודע : אלה פנים של אדם ; בפנים יש עיניים , אף ופה . מה קרה ? למה עכשיו אנחנו יכולים לומר מה יש בתמונה ? אנחנו מסתכלים בתמונה ומחפשים מה היא "אומרת . " אם אנחנו לא רואים את כל התמונה , אנחנו לא יכולים לומר מה יש בתמונה . כך באומנות וכך גם בשפה . אם מישהו שואל , מה המילה הזאת אומרת , אנחנו מבקשים לשמוע את כל המשפט , ורק אז אנחנו יכולים לדעת מה אומרת המילה . למשל , המילה שלום : ( 1 כולם רוצים שלום ולא מלחמה . ( 2 הוא אומר "שלום " ונוסע . ( 3 זה שלום כן-שלום . הוא חבר טוב שלי . בכל המשפטים אנחנו יכולים לדעת מה אומרת המילה שלום רק אם אנחנו שומעים את כל המשפט . ציירו ארבעה פרטים של דבר אחד . שאלו את החברים שלכם מה זה , ואחר כן ציירו תמונה שלמה שתסביר את ארבעת הדברים הקודמים . Draw four parts of one item . Ask your friends what it is , and then draw a complete picture that will explain the four previous parts . ברשותו ולא ברשותו אמר רבי לוי : שישה ךבךים משבשים את האדם < ם שלושה ברשותו ב ושלושה אינם / ברשותו . : ? אלו •• הם ?• ברשותו : : הפה והידיים * T והרגליים . * — : — T : ואילו *• אינם T ברשותו : : ? העיניים T ?• — : והאוזניים — : T . w Kin-inn-tsn- ^ rnprn DDirirn מבקש , אף ' A אלו שהם ברשותו אינם ברשותו . ( לפי : בראעגית רבה סז ) ( 1 ) משמשים את האדם - עוזרים לאדם ( 2 ) ברשותו ( של האדם ) - האדם יכול לעשות מה שהוא רוצה . ( 3 ) אינם - הם לא ( 4 ) חוטם - אף ( 5 ) אף - גם מה אתם תושבים : הלב הוא ברשותו של האדם או לא ברשותו של האדם ?

נטע-מטח


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר