עמוד:11

פעילות : 4 השפה כתעודת זהות למה או למה השפה חשובה ? א . שאלו בני משפחה או חברים : איזו שפה חשובה להם ? מדוע היא חשובה ? ( קריאה ? דיבור ? אחר ) מה הם מרגישים לגבי השפה ? איך צורת הדיבור של אדם משפיעה על היחס אליו ? ב . ערכו דיון / שיחה בכיתה בשאלות : האם שפה היא תעודת הזהות של האדם ? האם שופטים את האדם לפי צורת הדיבור שלו ? האם צריך ללמוד לשון ? הבעה בעל פה ? תוכלו להביא דוגמות . למשל : רונית , בחורה מוכשרת מאוד , חיפשה עבודה . בריאיון העבודה היא נפסלה בגלל שגיאות בעברית ושימוש מרובה בסלנג . האם זה מוצדק ? ג . חוו את דעתכם בשאלות של סעיף ב , ונמקו . פעילות : 5 קוראים בקול להנאה א . בחרו קטע שאתם אוהבים ורוצים לקרוא לפני הכיתה . אפשר להביא קטע באורך של כעמוד מספר , מסיפור או מקטע מידע , ידיעה מהאינטרנט ( יש לתאם עם המורה . ( ב . התכוננו לקריאה בקול : קראו ( בשקט , ( הבינו את מה שאתם קוראים , סמנו מילים קשות ונקדו אותן לפי השמיעה . ג . לפני הקריאה בפני הכיתה : ספרו במשפט אחד על הקטע , ואמרו למה בחרתם אותו . ציינו את שם הקטע ואת שם הכותבים . ד . קראו בקול ובצורה ברורה — אל תבלעו מילים . שימו לב להנגנה ( אינטונציה . ( קראו כך שאחרים יבינו וגם ייהנו . פעילות : 6 וגם פתגם שמר פיו ולשונו , שמר מצ רות נפשו . ( משלי כא , כג ) א . כתבו במילים שלכם את פירוש הפתגם המקראי . תוכלו להיעזר בספר פתגמים . ב . חוו את דעתכם : האם אתם מסכימים עם הפתגם ? נמקו והביאו דוגמות . ג . מה הקשר של הפתגם לשיעור ? פעילות : 7 סיפור בלשון חז"ל בעמ' 272 מופיע סיפור אגדה בלשון חז"ל על חשיבותה של הלשון ועל עליונותה של הלשון על איברי הגוף האחרים . תוכלו לקרוא בקול את הסיפור , ולאחר מכן לדון במשמעותו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר