עמוד:87

א . השוו בין רדיוסי הבסיסים של החרוטים : איזה מהם הוא הגדול ביותר ? איזה הקטן ביותר ? ב . השוו בין הגבהים של שלושת החרוטים . ג . השוו בין אורכי הקווים היוצרים של שלושת החרוטים . ד . לכל טענה ציינו אם היא נכונה . אם הטענה לא נכונה - תקנו אותה . 1 בין כל החרוטים שיש להם אותו קו יוצר , ככל שזווית הגזרה גדולה יותר - רדיוס הבסיס גדול יותר וגובה החרוט קטן יותר . 2 בין כל החרוטים שיש להם אותו רדיוס בסיס , ככל שזווית הגזרה קטנה יותר - הגובה קצר יותר והקו היוצר קצר יותר . 3 בין כל החרוטים שיש להם אותה זווית גזרה , ככל שהקו היוצר ארוך יותר - רדיוס הבסיס קצר יותר וגובה החרוט קצר יותר . מעטפת החרוט המוצגת בסרטוט היא גזרה של עיגול שמרכזו O והרדיוס שלו 8 ס " מ . AOB = 90 ° א . חשבו את היקף הבסיס ואת הרדיוס שלו . ב . חשבו את שטח הפנים של החרוט . ג . חשבו את גובה החרוט . לפניכם סרטוט של שני חרוטים זהים הנתונים בתוך גליל . קדקודי החרוטים נוגעים זה בזה , ובסיסי החרוטים חופפים לבסיסי הגליל . א . אם נפח הגליל 186 סמ " ק , מה נפחו של החלל הצבוע בכחול ? הסבירו . ב . נפח הגליל a סמ " ק . כתבו ביטוי מתאים לנפח החלל הצבוע בכחול . א . אמדו את נפח הגלידה שבתמונה . ב . אמדו את נפח הגלידה שבתוך הגביע . היעזרו במידות של גביע גלידה שאתם מכירים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר