עמוד:32

במסיבה משתתפים 14 תלמידים : מכיתה ט 3 - בנות 5–ו בנים מכיתה ח 4 - בנות 2–ו בנים . משתתפי המסיבה בוחרים מביניהם באקראי מנחה למשחק כלשהו . א . מה ההסתברות שייבחר בן ? ב . מה ההסתברות שייבחר מישהו ) בן או בת ( מכיתה ח ? ג . מה ההסתברות שייבחר בן מכיתה ח ? ד . אם משתתפי המסיבה סיכמו מראש שייבחר מנחה מכיתה ח - מהי ההסתברות שייבחר בן ? האם ההסתברות שייבחר בן השתנתה ? ה . אם משתתפי המסיבה סיכמו שייבחר מנחה שהוא בן - מהי ההסתברות שהוא יהיה מכיתה ח ? האם ההסתברות שייבחר תלמיד מכיתה ח השתנתה ? בארגז יש 4 קוביות שחורות , 5 קוביות אדומות וקובייה לבנה אחת . א . שולפים באקראי קובייה מהארגז , מחזירים אותה ושוב שולפים קובייה . מהי ההסתברות שהקובייה הראשונה תהיה לבנה והשנייה תהיה אדומה ? ) ניתן להיעזר בדיאגרמת עץ ) . ב . שולפים באקראי קובייה מהארגז , ובלי להחזיר אותה שולפים עוד קובייה . מהי ההסתברות שהקובייה הראשונה תהיה לבנה והשנייה תהיה אדומה ? מה השתנה בדיאגרמות העץ בהשוואה לסעיף א ? לפניכם שלוש תוצאות שונות : 1 בהטלת זוג קוביות הוגנות סכום המספרים המתקבלים הוא 2 . 7 בהטלת זוג קוביות הוגנות שני המספרים המתקבלים זהים זה לזה . 3 בהטלת זוג קוביות הוגנות מכפלת המספרים המתקבלים קטנה . 100–מ א . האם בין שלוש התוצאות יש שתיים שהן שוות–סיכוי ? הסבירו . ב . האם בין שלוש התוצאות יש תוצאה בלתי אפשרית ? הסבירו . ג . האם בין שלוש התוצאות יש תוצאה ודאית ? אם כן - איזו תוצאה ? הסבירו . מטילים מטבע פעמיים . איזו תוצאה היא בעלת סיכוי גבוה יותר : " שני המטבעות מראים תוצאה זהה " או " לפחות מטבע אחד מראה מספר ?" הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר