עמוד:29

שיטה שנייה : שיטה זו מתבססת על תוצאה משלימה . התוצאה המשלימה לתוצאה " הגר תצליח במבחן " היא התוצאה " הגר לא תצליח במבחן , " כלומר " הגר תענה לא נכון על שתי השאלות . " 3 בכל שאלה ההסתברות לענות לא נכון היא . 3 3 9 4 ההסתברות לענות לא נכון על שתי השאלות היא : = 9 7 4 4 16 לכן ההסתברות להצליח במבחן היא : 1 - = 16 16 ג . בשאלה זו נחקור כיצד משתנה ההסתברות להצליח במבחן רב–ברירה כאשר מספר השאלות גדל . ניתן להשתמש בדיאגרמת עץ . 1 חשבו את ההסתברות להצליח במבחן הכולל : 3 שאלות 4 שאלות 5 שאלות 2 איזה מספר שאלות כדאי להגר שיהיו במבחן ? 3 האם מצאתם חוקיות כלשהי בסדרת ההסתברויות ? תארו את החוקיות . משימות לסיכום זורקים קובייה הוגנת . אם מתקבל מספר קטן , 3–מ מוציאים כדור משק המכיל שבעה כדורים : - 3 אדומים ; - 2 ירוקים ; - 2 לבנים . אם מתקבל מספר גדול , 2–מ מוציאים כדור משק אחר המכיל חמישה כדורים : - 3 אדומים ; - 2 לבנים . א . סרטטו דיאגרמת עץ המייצגת את המצב המתואר . סמנו ליד כל ענף את ההסתברות המתאימה . ב . אילו מענפי העץ מייצגים הסתברויות מותנות ? הסבירו מהן ההסתברויות האלו . ג . מהי ההסתברות להוציא כדור לבן בהינתן שהתקבל המספר ? 1 ד . מהי ההסתברות לקבל מספר קטן 3–מ ולהוציא כדור לבן ? ה . מהי ההסתברות להוציא כדור לבן ? ו . מהי ההסתברות להוציא כדור ירוק ? ז . לאחר זריקת הקובייה והוצאת כדור מהשק המתאים , מוציאים כדור נוסף מאותו השק ) בלי להחזיר את הכדור הראשון . ) מהי ההסתברות שהכדור הנוסף יהיה ירוק ? בשק יש 8 כדורים : - 4 לבנים ; - 3 ירוקים ; - 1 שחור . מוציאים שני כדורים זה אחר זה בלי להחזיר אותם לשק . אם מוציאים שני כדורים באותו הצבע , זוכים בפרס . א . מהי ההסתברות להוציא שני כדורים לבנים ? הסבירו . ב . מהי ההסתברות להוציא שני כדורים ירוקים ? הסבירו . ג . מהי ההסתברות להוציא שני כדורים שחורים ? הסבירו . ד . מהי ההסתברות לזכות בפרס ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר