עמוד:18

נחזור למצב המתואר במשימה 6 בעמוד . 14 נוגה ומיכל עורכות ביניהן הגרלה בעזרת שני גלגלי מספרים . הן מסובבות את המחוגים של שני הגלגלים כך שמקום עצירתם אקראי , ומחשבות את מכפלת המספרים המתקבלים בשני הגלגלים . אם תוצאת המכפלה היא חיובית - נוגה זוכה . אם תוצאת המכפלה היא שלילית - מיכל זוכה . א . חשבו את ההסתברות לקבל מספר חיובי בשני הגלגלים . ב . חשבו את ההסתברות לקבל מספר שלילי בשני הגלגלים . ג . מהי ההסתברות שנוגה תזכה ? ד . חשבו את ההסתברות לקבל את המספר -3 בגלגל A ואת המספר 4 בגלגל . B ה . האם התוצאות המוצגות בסעיף ד הן תוצאות זרות ? הסבירו . שתי תוצאות שבמצב מסוים הן זרות יכולות להיות לא–זרות במצב אחר . דוגמה בהטלת קובייה אחת - התוצאות " התקבל המספר " 2 ו " התקבל המספר " 3 הן תוצאות זרות , ואילו בהטלת שתי קוביות - התוצאות האלה אינן תוצאות זרות , כי הן יכולות להתקבל בו–זמנית . התלמידים בכיתה משחקים משחק . בשלב הראשון המורה זורק מטבע . אם התקבל מספר , הוא מוציא באקראי כדור משק כחול , שבו יש שני כדורים הממוספרים 1 . 2–ו אם התקבלה תמונה , הוא מוציא באקראי כדור משק אדום , שבו יש ארבעה כדורים הממוספרים 5 , 4 , 3 . 6–ו בתחילת המשחק התלמידים צריכים לנחש איזה כדור יוציא המורה . א . סרטטו דיאגרמת עץ המייצגת את המשחק . כתבו את שלבי המשחק ואת ההסתברויות בכל שלב . ב . מה ההסתברות לתוצאה " יוצא כדור שמספרו ?" 5 ג . לאילו מספרים יש ההסתברות הגדולה ביותר להתקבל ? מדוע ? ד . מהי ההסתברות שהמורה יוציא כדור שמספרו זוגי 4 , 2 ( או ?) 6 נחזור למצב המתואר במשימה 7 בעמוד . 14 בכד יש 5 כדורים : 3 כדורים אדומים 2–ו כדורים לבנים . א . מוציאים באקראי כדור מהכד , רושמים את צבעו ומחזירים אותו לכד . מוציאים כדור נוסף ורושמים את צבעו . סרטטו דיאגרמת עץ וחשבו את ההסתברויות לתוצאה " אדום-אדום . " ב . מוציאים כדור מהכד , רושמים את צבעו , ובלי להחזיר אותו לכד מוציאים כדור נוסף ורושמים את צבעו . סרטטו דיאגרמת עץ וחשבו את ההסתברויות לתוצאה " אדום-אדום . " ג . הסבירו את ההבדלים בין התשובות לסעיפים א ו–ב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר