עמוד:17

לקראת נטיעות ט " ו בשבט הביאו לבית הספר 90 שתילים : 60 שתילי עצים 30–ו שתילי שיחים . 2 2 משתילי העצים ו– משתילי השיחים הם בעלי פריחה ורודה . שאר השתילים בעלי פריחה צהובה . 3 3 בוחרים באקראי שתיל אחד . א . לכל אחד מארבעת המלבנים רשמו את התוצאה שהוא מייצג ואת שטחו . ב . מה ההסתברות לקבל שתיל של עץ בעל פריחה ורודה ? הסבירו . ג . האם יש שתי תוצאות שוות–הסתברות ? אם כן - תארו אותן . אם לא - הסבירו מדוע . נחזור למצב המתואר במשימה 5 בעמוד . 13 בתוך שק אטום יש 3 כדורים : 2 כדורים כחולים וכדור אחד אדום . מוציאים באקראי כדור אחד מהשק . אם הכדור כחול - מסובבים סביבון חנוכה . אם הכדור אדום - זורקים מטבע הוגן . א . לפניכם סרטוט המייצג את המצב המתואר . רשמו בכל חלק את ההסתברות של התוצאה שהוא מייצג . ב . האם יכולה להתקבל התוצאה " כדור אדום והאות נ ?" אם כן - סמנו את החלק המייצג את התוצאה . ג . מה ההסתברות לתוצאה המתוארת בסעיף ב ? הסבירו . ד . צבעו בסרטוט את החלק המייצג את התוצאה " כדור אדום או האות נ , " וחשבו את הסתברותה . ההסתברות שתתקבל תוצאה א או תוצאה ב , כאשר תוצאות א ו–ב הן תוצאות זרות , היא סכום ההסתברויות של שתי התוצאות . טל רשמה את שתי האותיות של שמה - ט , ל - על שני צדיו של מטבע הוגן , כך שעל כל צד רשומה אות אחת . טל מטילה את המטבע פעמיים . א . סרטטו דיאגרמת עץ שמייצגת את המצב המתואר . ב . רשמו את ההסתברויות המתאימות ליד כל הענפים . נמקו את חישוביכם . ג . מה ההסתברות שטל קיבלה את שתי האותיות של שמה - ט , ל - בסדר הנכון ? ד . כתבו אם התוצאות הבאות הן תוצאות זרות : " התקבלה האות ט " בהטלה הראשונה . " התקבלה האות ט " בהטלה השנייה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר