עמוד:13

דיאגרמת העץ שלפניכם מתארת הטלה של שתי קוביות משחק הוגנות : צהובה וירוקה . בשלב הראשון מטילים את הקובייה הצהובה , ובשלב השני - את הקובייה הירוקה . בכל פעם בודקים אם התקבל מספר זוגי או מספר אי–זוגי . א . מה מייצגת כל קומה בדיאגרמה ? מהם שני השלבים של הניסוי ? ב . מצאו את ההסתברויות המתאימות לכל הענפים . נמקו את חישוביכם . ג . סמנו בדיאגרמת העץ את התוצאות שלפניכם : 1 בשתי ההטלות התקבל מספר אי–זוגי . 2 בשתי ההטלות התקבל מספר זוגי . 3 לפחות בהטלה אחת התקבל מספר זוגי . ד . האם בין שלוש התוצאות שבסעיף ג יש שתי תוצאות המשלימות זו את זו ? הסבירו . ה . דני טוען : גם כאשר מטילים שתי קוביות משחק בו–זמנית , אפשר להשתמש בדיאגרמת עץ לתיאור המשחק . האם דני צודק ? הסבירו . משתמשים בדיאגרמת עץ לתיאור ניסוי דו–שלבי גם כאשר שני השלבים מתרחשים בו–זמנית או לתיאור שתי תכונות של אותה תוצאה . דוגמה 1 מטילים שתי קוביות בו–זמנית . דוגמה 2 בהוצאת פתק באקראי בודקים את צבעו ואת המספר הכתוב עליו . בתוך שק אטום יש 3 כדורים : שני כדורים לבנים וכדור אחד אדום . מוציאים באקראי כדור אחד . אם הכדור לבן - מסובבים סביבון חנוכה . אם הכדור אדום - זורקים מטבע הוגן . א . בנו דיאגרמת עץ המייצגת את המצב המתואר . ב . האם קיים מצב שבשלב הראשון התקבל כדור לבן ובשלב השני התקבלה האות ג ? אם כן - סמנו את צירוף הענפים המייצג תוצאה זו . אם לא - הסבירו מדוע . ג . האם קיים מצב שבשלב הראשון התקבל כדור אדום ובשלב השני התקבלה האות נ ? אם כן - סמנו את צירוף הענפים המייצג תוצאה זו . אם לא - הסבירו מדוע . ד . הוסיפו ליד ענפי העץ את ההסתברויות המתאימות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר