עמוד:26

העקרבן מבקשים מן התלמידים לקרוא את הקטע על העקרבן ולמצוא את תיאור הדרך שבה בעל חיים זה נושם בתוך המים . שואלים : הדג חי רק במים . מה אנחנו יכולים להסיק בנוגע למקום המחייה של העקרבן מן המשפט " כאשר הפשפש נמצא במים ?" ... קוראים את הקטע על העקרבן . מפנים את תשומת הלב של התלמידים לסדר שבו נכתב התיאור של העקרבן : " לעקרבן ( מקבוצת הפשפשים , מחלקת החרקים ) יש בקצה האחורי של גופו . " ... מנסחים את המשפט ( ובו הסוגריים ) מחדש , כך שיכיל מילות קישור ואזכורים ") לעקרבן , השייך לקבוצת הפשפשים , שהיא חלק ממחלקת החרקים , יש בקצהו ("[ ... ] מבחינת התחביר , ניסוח המשפט מחדש ופתיחת הסוגריים בציון האזכורים מאפשרים להבהיר את הקשר בין הכתוב בתוך הסוגריים למשפט עצמו . מבחינת התוכן , הניסוח מחדש מבהיר את היחס בין המונחים מחלקה וקבוצה . שואלים : במה עזר לכם הניסוח של המשפט מחדש ? ( שאלה המבססת את ההתנסות באסטרטגיות קריאה ( . שואלים : באיזה אופן בני האדם מחקים את העקרבן בנשימה במים ? ( שאלה המבססת את מדד ההבנה הדורש יישום ( . בזוגות עונים על השאלות המופיעות אחרי הקטע ( אפשר לענות גם בעל פה . (

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר