עמוד:15

בעלי חיים מותאמים לסביבה קריאת הטקסט ( בעמוד ( 7 הקטע הזה הוא קטע מידע קצר . קטע זה " מחובר " לקטע הקודם ( שהופיע בעמוד ( 7 באמצעות השאלה שנשאלה בסופו , ושאת התשובה עליה נדרשו התלמידים לשער . בשאלה שלאחר הקטע " בעלי חיים המותאמים לסביבה " התלמידים מתבקשים לדון בדוגמות שעוזרות להם להבין את הדברים שקראו . איך מבררים מילים תוך כדי קריאת הטקסט ? דוגמה למשפט שיש בו משלב לשוני גבוה ומורכבות מורפולוגית : " ממתין לטרפו ללא נוע . " מילים בלתי מובנות אפשר לברר במהלך הקריאה באמצעות ההקשר , באמצעות השורש , באמצעות מילים אחרות מאותה משפחת מילים או באמצעות המילון . בזוגות קוראים את הקטע התחתון כדי לקבל תשובה לשאלה שנשאלה בסוף הקטע העליון בעמוד . תוך כדי הקריאה מסמנים בטקסט מילים שאינן מובנות ואת התשובה לשאלה . ( תכונות של מבנה גוף ושל התנהגות מסייעות לבעלי החיים להשיג את צורכי הקיום שלהם מהסביבה ( . בעקבות קריאת הטקסט שיחה על התוכן במליאה קוראים את המשפט השני . שואלים : מהו המבנה של המשפט ? ( שלוש דוגמות והכללה ) מבקשים מהתלמידים למצוא משפט אחר בטקסט במבנה דומה ( המשפט השלישי . ( מבקשים מהתלמידים לנסח משפט משלהם במבנה דומה . כותבים על הלוח התאמות לסביבה , ומבקשים מן התלמידים לציין אילו סוגי התאמות ישנן ( התאמות במבנה הגוף , התאמות בהתנהגות , ( ורושמים אותן על הלוח .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר