עמוד:4

סיכום . אסטרטגיות ביניים אלו יבואו לידי ביטוי במגוון של פעילויות הוראה ומשימות לתלמיד , למשל : קריאה מדגימה ; המללה של תהליכי חשיבה ; סיכום בעל-פה של פסקות ופרקים ; הבהרה של מושגים ומונחים חדשים ; מתן ביטוי גרפי לקשרים טקסטואליים , כמו טבלאות , גרפים ודיאגרמות ; סיכום כתוב של פרקים ונושאים . הטקסטים שנבחרו ליחידה זו לקוחים מספרי לימוד שונים להוראת מדע וטכנולוגיה בכיתה ד . שלושת הטקסטים יוצרים רצף לוגי , מהצגת המושג " סביבת חיים " ומשמעותו ועד להצגת בעלי חיים אחדים וההתאמות שלהם לסביבה שהם חיים בה . הטקסטים מכילים קטעי מידע , משימות , כמו שאלות והוראות לעריכת תצפית . שילוב זה הוא גורם שהתלמידים צריכים לדעת להתמודד אתו . מתוך תכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה בכל היצורים החיים אפשר לזהות מאפייני חיים משותפים כגון : נשימה . ביצורים חיים קיימת אחידות המתבטאת בתהליכי יסוד המשותפים לכל היצורים . עם זאת קיימים הבדלים בין היצורים , והם מתבטאים ברמות ארגון שונות ובהתאמת היצורים לסביבות חיים שונות . ( מתוך לימודי מדע וטכנולוגיה בבית הספר היסודי , תכנית לימודים למקצוע מדע וטכנולוגיה בכיתות א-ו בבית הספר הממלכתי והממלכתי-דתי , תל , תשנ " ט ( . התלמידים יכירו איברים ותהליכים בבעלי חיים , בדגש על התאמה של מבנה לתפקיד והתאמה לסביבה . ( מתוך סטנדרטים וציוני דרך במדע וטכנולוגיה לבית הספר היסודי , המינהל למדע וטכנולוגיה הפיקוח על הוראת המדעים , משרד החינוך תשס " ד ( . יעדי החינוך הלשוני הבאים לידי ביטוי ביחידה זו הפקת מידע מטקסטים בהסתמך על הכתוב , על איורים , על צילומים ועל איקונים . זיהוי יחסים לוגיים בין חלקים בטקסט : השוואה ורצף כרונולוגי . דליית מידע רלוונטי מתוך מגוון מקורות .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר