עמוד:12

רושמים את הדפוס הקבוע ומולו משלימים את הפסוקים המתאימים מפרק ו ( אפשר גם להוסיף פסוקים מפרקים קודמים : ( בני ישראל חוטאים - פסוק א ה' נותן אותם ביד מדיין - פסוק ב בני ישראל סובלים - פסוקים ג-ה בני ישראל זועקים לעזרת האל - פסוק ו הכרת הכינויים החבורים ( לבחירת המורה ) לשון המקרא משופעת בכינויים חבורים , המקשים על התלמידים את הבנת הכתוב . ' פיצוח' הכינויים החבורים יכול להיעשות באמצעות פירוק המילה לשני חלקים ( שם העצם והתוספת , ( וזיהוי הדמות ( או הדמויות ) שהכינוי מתייחס אליה . המורה מוזמנת להחליט אם לעסוק בנושא זה במהלך הוראת הפרק . במליאה שואלים : מה פירוש ? 'אהליהם' ? 'גמליהם' צובעים את המילים בשני צבעים : גמליהם אהליהם . מבקשים מהתלמידים לומר בכל מילה מהו שם העצם בלשון יחיד ומהו שם העצם בלשון רבים ( גמל , גמלים , ( וכן מהו השינוי שחל במעבר לכינוי חבור של שם העצם ברבים ( גמלים - גמליהם : תוספת 'הם' לציון שייכות לגוף שלישי רבים . ( שואלים של מי הגמלים ? של מי האוהלים ?

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר