עמוד:7

פרק ו פסוקים א - ו הערה : בזמן השיעור חשוב לקרוא את הטקסט מתוך ספר התנ " ך . הפסוקים שלהלן מובאים לצורך עזרה למורה המתכוננת לשיעורים ביחידה זו . א ויעשו בני-ישראל הרע בעיני יהוה ויתנם יהוה ביד-מדין שבע שנים . ב ותעז יד-מדין על-ישראל מפני מדין עשו להם בני ישראל את-המנהרות אשר בהרים ואת-המערות ואת-המצדות . ג והיה אם-זרע ישראל ועלה מדין ועמלק ובני-קדם ועלו עליו . ד ויחנו עליהם וישחיתו את-יבול הארץ עד-בואך עזה ולא-ישאירו מחיה בישראל ושה ושור וחמור . ה כי הם ומקניהם יעלו ואהליהם יבאו ( ובאו ) כדי-ארבה לרב ולהם ולגמליהם אין מספר ויבאו בארץ לשחתה . ו וידל ישראל מאד מפני מדין ויזעקו בניישראל אל-יהוה . } פ { הכנה לקריאת הטקסט במליאה מיידעים את התלמידים שנלמד על השופט גדעון וננסה לענות על כמה שאלות : - מדוע נבחר גדעון להיות שופט ? - האם עמד בהצלחה במשימה שהוטלה עליו ? - האם מסגרת הסיפור דומה למסגרת הסיפור של השופטים האחרים ( חטא-עונשזעקה אל -ישועה- 'ה ושקט ?( .. האם יש בסיפור של גדעון נקודות אופייניות לסיפורים של שופטים אחרים ? מה אפשר ללמוד מהסיפור על גדעון ? האם זה מתאים גם לימינו ? מכינים טבלה ובה שמות של שופטים שמוכרים לתלמידים . בטבלה יהיו התבחינים האלה : שם האויב , כמה שנים רדף את ישראל , שם השופט , דרכי המאבק של השופט . מבקשים מהתלמידים לחזור לפרקים הרלוונטיים ולמלא את הטבלה . אומרים לתלמידים שתוך כדי הלימוד על גדעון נשלים בטבלה פרטים לגביו . מציגים בפני התלמידים מטרה נוספת ללימוד הפרקים : העמקת ההיכרות עם לשון המקרא .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר