|
עמוד:230
תכנית 4 T היטלר תכנן והוציא אל הפועל תכנית אותנזיה שהוגדרה בשם צופן 4 T ( על שם רחוב טירגרטן 4 בברלין , שבו שכן המרכז שממנו נוהלה תכנית זו . ( המרכז , ובראשו צוות רופאים , החל בפעולתו עם פרוץ מלחמת העולם השנייה והמית כ 70 אלף איש . לאחר ביקורת ציבורית , נסגר המרכז באופן רשמי , אך המשיך בפעולתו באופן בלתי רשמי עד סוף המלחמה . אף על פי שפשעיו עמדו בניגוד לחוק , פעל המרכז בגלוי . מעריכים שבמסגרת כל פעולותיו נרצחו כ 275 , 000 בני אדם — זקנים , הומוסקסואלים , נכים , חולי נפש , מפגרים , מובטלים ועוד . הביסוס הרעיוני של תכנית זו היה תורת "היגיינת הגזע הגרמני . " שיטות ההריגה שפותחו במסגרת מבצע זה , שימשו אחר כך להשמדת יהודים . ש אלות א . כיצד ניתן , לדעתכם , לנמק את האיסור "לא תרצח ? " ב . מדוע טוען ליבוביץ 1 שאיסור זה איט טתן להנמקה רציונלית ( הגיונית ?( ג . האס טענתו של ליבוביץ , 1 שערך החיים אינו ניתך להנמקה ר ציונלי ת , מערערת את ערך החיים או מחי / קת אותו ? הסבירו' היטב . ( שימו לב , בדרך כלל אנו רואים בני מוק הגיוני חי זוק וביסוס של טענה . האם גם כאן זה כך ? מדוע (? מדוע מתנגד לי בוביץ' לשימוש במושג "חיים חסרי ערך" ביחס לאנשים מסוימים ( חולים וכר ?( ( רמז : אילן השלכות יכולות להיות לשימוש במושג זה . ' התייחסו בתשובתכם למבצע 47 " שהיטלר ביצע , המוזכר בדברי ליבוביץ (? ' על הביטוי " המתת חסד" שואל ליבוביץ' — "חסד עם מי ? " וטוען כי , ה"חסד" הוא קודם כול עם עצמנו , עם הסביבה הסובלת מן הנטל שהחולה מטיל עליה . א . האם אתם מסכימים עם הטענה ש"החסד" הוא עם החברה יותר מאשר עם החולה ? נמקו . אנדרטת הקרון ב"יד ( שם" עיצוב.- משה ספדי
|
|