עמוד:221

. 3 מה ניתן ללמוד מכך שקרץ המשיכה לחיות זמן רב לאחר ניתוקה ממכונת ההנשמה ! האס הדבר מחזק אל מערער את החלטת נית המשפט העליון בניו ג'רסי להתיר את המתיק ממכונת ההנשמה ? . 4 א . מה ניתן ללמוד כרמה העקרונית , מכך שבתי משפט שונים הגיעו להכרעות שונות במקרה זה ? ב . מה דעתכם על כך שבתי משפט הם אלה שנאלצים להכריע במקרים כגון זה ? האם ייתכנו אפשרויות אחרות , עדיפות בעיניכם : . 5 א . האם , לדעתכם , ראוי היה לפסוק אחרת כאחד מן המקרים הבאים ( על בסיס בקשת הורים — לא על בסיס בקשתה של הנערה עצמה — . ( הנערה אינה מחוסרת הכרה לגמרי " ) צמח ( " אלא שהכרתה חלקית . היא אינה יכולה לתקשר ישירות עם סביבתה . — הנערה בהכרה מלאה , אך יכולתה הפיזית והמנטלית מוגבלת מאוד ; בשל פגיעה במוחה ) והיא תלויה לחלוטין בסביבתה . — הנערה בהכרה מלאה ובעלת יכולת תפקוד מסוימת , אן סובלת ללא הפסק מכאבים קשים . — המבקשים את הניתוק ממכונת ההנשמה אינם ההורים אלא המדינה או בית החולים . ב . אס תשובותיכם היו שונות במקרים השונים דלעיל — מה ניתן ללמוד מכך על הבעייתיות בהכרעה כש אלות אלה ? האם מוצדק להאריך חייו של חולה בניגוד לרצונו ?

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר