עמוד:201

שאלות . 1 שני הפילוסופים שואלים שאלה מסוימת , הנראית זהה , לכאורה , אולם שונה במטרתה , אצל כל אחד מהם . א . צטטו את השאלה המרכזית של כל אחד מהם , ועמדו על הדמיון ועל ההבדל ש בין השאלות . ב . מי נמצא במרכז העניין אצלם , ובמה מסכימים ש ניהם ביחס לתפיסתם את חיי האדם ? ג . מדוע , לדעתכם , רואים קירקגור וקאמי בשאלותיהם את השאלה הבסיסית ביותר בפילוסופיה ! . 2 שניהם מזכירים את הנכונות של בני אדם לחיות ולמות למען אידיאה ; רעילן נשגב . ( א . כיצד מתייחסים קירקגור וקאמי לתופעה זו ? האם יש אמנם אידיאות שראוי למות למענן ? בססו תשובתכם על פי הקטעים ( שימו לב לשוני ש בי ניהם . ( ב . אילו אידיאות , שאנשים מוכנים למות למענן , אתם מכירים ? הביאו דוגמאות מחיי היוםייום או מן ההיסטוריה בת זמננו . ג . קאמי משתמש במילה " התאבדות" ( בתחילת הקטע , ( אך בהמשך הוא מתייחס למכלול המקרים שבהם אדם מאבד או מקריב את חייו ( למען מטרות שונות . ( מדוע , לדעתכם , בוחר קאמי להשתמש דווקא במושג " התאבדות" ( ולא , למשל : הקרבה עצמית וכדומה ?( האם יש בכך מסר מסוים , לדעתכם ? . 3 מה דעתכם על עצם השאלה שעלתה כאן < מה נותן לחיים את משמעותם ? מדוע זו שאלה חשובה כל כך ( חשבו על השלכות מעשיות שעשוי ות להי ות לש אלה זו , למשל בתחום הרפואה ?( התייחסו בתשובתכם לנקודות השונות שעלו בקטעים שקראתם . . 4 היכן תמקמו את עמדת ההלכה היהודית ביחס לשאלה הפי לוסופית שעלתה כאן ? האם יש לפי ההלכה היהודית חיים "שלא כדאי לחיותם" ( כלשון קאמי ?( מדוע ? ( התייחסו בתשובתכם למתיחות שבין המושגים פיקוח נפש ומסירות נפש . (

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר