עמוד:149

ג . ועוד : שאין עונשים מחן קל וחומר , ואין ל ך עונש גחל מ 1 ה שאתה אומר 1 שיחתוך אחד מאיבריו מדין קל וחומר . ומה - mpSn אין עונשין מדק Sp' וחומר , '' כי י שכן - חיתוך איבר . ד . ועוד : שהתורה אמרה : '' פצע תחת פצע , ' 'כרה תחת כויה '' ( שמות כ '' א , כה ) 1 ואפילה כך חששו ( חכמים ) שמא על ידי הכויה ימות , והתורה והרי ] אמרה 'עין תחת עין" - ולא : "נפש ועין" תחת עין . ולכן אמרו שמשלם ( המכה ) ממון . והדבר ברור שיותר רחוק הוא ( פחות מסתבר ) 1 שימות מן הכויה יותר ( מאשר ) על ידי חיתוך איבר , ואפילו כך - חששו לה ( לכויה . ( כל שכן - בנידון שלנו . תדע ( הוכחה לכך ) שסכנת איבר - חמורה 1 היא ] שהרי התירו לחלל עליה את השבת בכל מלאכות שהם מדבריהם אפילו על ידי ישראל ( יהודי . ( ה . ועוד -.שכתוב ( על התורה ) "דרכיה ךרכי נעם" ( משלי ג' י"ןן וצריך שמשפטי תורתנו יהיו מסכימים אל השכל והסברה , ואיך יעלה על דעתו שיניח אדם לסמא ( לעוור ) את עינו או לחתוך את ידו או רגלו , קל י וחומר - זהו כל י ל תלמודי שלפיו ענישה גופנית עריכה by DDannb רא > ות ממשיות ולא על היסק שכ ^ י ( קל י וחומר ) בל י בד . חמורה - ולא קל י ה נפי שנטען ל י עיל . הת > רו לחלל עליה את השבת - כל י ומר במלאכות שאיסורן בשבת הוא מדברי חכמים ול י א מן התורה עצמה . ל י פי ההל י כה , מותר ^ יהודי ל י עבור by ן איסורים אלו כדי ל'העיל איבר מסכנה .

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר