|
עמוד:108
לאחר שבפרקים הקודמים הכרנו עקרונות הנוגעים לחיי יחידים , בדקנו בפרק זה כיצד יש לנהוג כאשר מול חיי יחיד עומדים חייהם של רבים — נושא מורכב ובעייתי מאוד . מה דעתכם על עמדתם של המקורות היהודיים והאחרים שלמדתם בפרק זה ? האם אתם מזדהים עם הגישה , שאין להעריך חיי אדם באופן כמותי , ועל כן כעיקרון אין להעדיף חיי רבים על פני חיי יחיד ( אלא אם כן היחיד הוא גורם הסכנה ?( האם מובן לכם יותר , בעקבות לימוד פרק זה , למה מתכוונים כשאומרים שהחיים הם "ערך עליון ? " לסיכום הפרק , תוכלו להכין תרשים זרימה שיציג את התפתחות הרעיונות המרכזיים שלמדתם בנושא , לאורך תולדות המחשבה היהודית . תוכלו להתחיל במקורות הראשוניים ( תוספתא , תלמוד , ( דרך הפרשנים המסורתיים והמודרניים , ועד לשאלות המעשיות שהתעוררו בימינו . מה מלמד , לדעתכם , העיסוק המתמיד בשאלות אלה לאורך ההיסטוריה ? האם חלו , לדעתכם , שינויים משמעותיים ביחס לנושא עד היום ?
|
|