עמוד:94

. 2 חזרל לע"נו במחלוקת האמוראים בתלמוד הירושלמי ( לעיל עמי . ( 89 לאיזו דעה מבין ד עות האמוראים שם מתאימה פסיקת הרמב"ם ? מדוע , לדעתכם , פסק הרמב" ם כדעה » א . איזן תלספת יש כדברי הרמב" ם , שאינה מפורשת בדברי התוספתא או בדברי הירושלמי ? מה משמעותה המעשית ! ב . על מה , לדעתכם , ביסס הרמב"ם את דבריו בתוספת זלי . ג . האס תוספת זו מקובלת עליכם ! נמקו . . 4 לפי פסי קת הרמב"ם ילצ . א שמותר להסגיר אדם למללת רק כאשר נקבו בשמו המפורש , ורק אם הוא אכן חיינ מיתה על פי הדין ( כשבע בן בכרי שמרד במלכו ת . ( מה ההי גיון , לדעתכם , להתיר את ההסגרה דווקא במקרה זה , ולא בכל מצב שבו יחיד מסכן ר בים ? . 5 האם לדעתכם אפשר להציע תפיסה של " שב ואל תעשה , " כלומר — הימנעות מכל מעשה שהוא — מתוך תקווה שתבוא הצלה בדרך אחרת ( אולי נס ?( . 6 חזרו כעת אל השאלה הבסיסית של הפרק ונסו לסכם בלשונכם , האם נכון לומר "אין מאבדים נפש מפני נפש" גם כאשר מדובר באיבוד נפש יחיד כנגד הצלת נפשות הרבים ? התייחסו בתשו כתכם גם לעמדתכם האישי ת בנושא .

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר