עמוד:84

שאלות . 1 א . מהי הדילמה המוצגת כתוספתא ? אילו ערכים מתנגשים בה ? ב . מה דעתכם על הכרעתה הבסיסית של התוספתא ? הביאו נימוקים בעד ונגד הכרעה זו . ג . מדוע לדעתכם יש מקום להתיר הסגרה אם הדורשים נקבו בשמו של המבוקש ? האס די בכך כדי להתיר הסגרה ? אילו תנאים נוספים הייתם מציעים כאן כדי להתיר הסגרה ? . 2 קראו היטב בספר שמואל בי פרק כי ( בעיקר בפסוקים א ז , יג כב ) את סיפורו של שבע בן בכרי . א . אלו נימוקים יכלה לרעתכם אותה אשה חכמה להביא בפני אנשי עירה , כדי לשכנעם להסגיר ואף להמית את שבע בן נכרי ? כ . לפי התוספתא נהגו כהלכה בשבע כן ככרי ככן שהסגירו אותו . האם אין כאן , לדעתכם , סתירה לכלל הכקיקי "אין מאבדים נפש מפני נפש" ( נפשו של שבע כן ככרי תמורת נפשם של אנשי העיר אבלה ?( ג . האם ניתן , לדעתכם , ללמוד מסיפור זה , שבכל מקרה שבו נוקבים דורשי ההסגרה בשם המבוקש יש להסגירו למוות ( או שמא יש במקרה זה סיבה מיוחדת להיתר ?( נמקו . . 3 ג . כחן דוגמה נוספת מן המקרא שבה הוסגר יחיד ובכך הציל רבים . קראו בספר שופטים פרק ט"ו ( בעיקר בפסוקים ג יד ) על הסגרת שמשון לפלישתים על ידי אנשי יהודה . א . במה דומה ובמה שונה סיפור זה מסיפורו של שבע כן ככרי ( מה עשה שמשון ומדוע ? כיצד נהגו בו אנשי יהודה (? ב . מדוע , לדעתכם , לא המיתו אנשי יהודה את שמשון ( כמו שנהגו בשבע בן בכרי !( האם יש בכך כדי ללמד על הבדל מהותי בין שני המקרים ? הסבירו במה מתבטא ההבדל . » קל 1 כ דורה , מותו של שמשון

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר