עמוד:10

על המשותף ועל המבדיל שבין דרכי המחשבה בהגות היהודית ובתרבות הכללית , וכן , להתרשם מו בגוניותה של המחשבה היהודית עצמה . אולם לא נסתפק בהצגת עמדות שונות בכל נושא . נציע לכם לשאול את עצמכם מה עמדתכם בנושא , ולהתמודד עם עמדות אחרות . לשאלות הנידונות כאן אין תשובה נכונה ותשובה לא נכונה . לכן כל התייחסות אליהן תתקבל כהצגת עמדה לגיטימית , כל עוד העמדה מנומקת ומבוססת כהלכה . אנו מקווים כי המקורות המגוונים שיובאו בפניכם יהוו גירוי להרחבת שיקול דעתכם ולהעמקת הבנתכם בנושאים הנלמדים , חלקם — נושאים שאינם יורדים מכותרות סדר היום הציבורי . בכל פרק משבעת פרקי הספר תמצאו . ? א . מקור מרכזי אחד או יותר - מקורות אלו , הלקוחים מספרי יסוד ביהדות מהווים בסיס לפרק כולו וכן לפרקים הבאים אחריו . במקורות אלה מועלית דילמה מרכזית הנידונה בפרק , ובתוך כך מועלים השיקולים , ההבחנות והמושגים המרכזיים של הפרק . ב . מגוון מקורות להעמקה , להרחבה ולהעשרה — מקורות אלה שאובים מתחומי דעת שונים - ? היסטוריה , רפואה , פילוסופיה כללית ומשפט . הם מלמדים על הדרכים השונות להתמודד עם הדילמה הנידונה בפרק , וכן על התחומים הרבים בחיינו שבהם מתעוררות דילמות דומות לה . בכל פרק תוכלו לבחור מבין המקורות המוצעים ללימוד את אלה המתאימים לתחומי העניין שתגלו . במהלך כל פרק משולבות שאלות רבות — חלקן להבנה בסיסית של הטקסטים , וחלקן — לעיון ולהעמקה נוספים . כמו כן , משובצים בספר שירים וציורים , הבאים להעשיר את הלמידה גם מן הזווית האמנותית . מגוון המקורות העשיר מייצג תקופות שונות ביצירה היהודית והכללית . התרשים בעמוד הבא מראה מאילו תחומי דעת ומאילו תקופות שונות , מוצעים מקורות הלימוד שבתכנית זו . ציר הזמן שבתרשים זה יופיע בכל אחד מן השערים שבחוברת , ובו חיצים המסמנים את התקופות שמהן נלקחו המקורות באותו שער . אנו מקווים כי הידע והכלים שתרכשו במהלך הלימוד , יעשירו את עולמכם ויאפשרו לכם לעסוק באופן מעמיק גם בנושאים אחרים . אנו מאחלים לכם לימוד פורה ומהנה !

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר