עמוד:89

במושבות למדו התלמידים גם בשפות המקומיות , בעיקר בכיתות הנמוכות , ולצדן הם למדו התלמידים גם בשפות המקומיות , בעיקר בכיתות הנמוכות , ולצדן הם למדו את השפה האנגלית . המורים בבתי הספר שבמושבות הבריטיות היו לרוב מיסיונרים שהגיעו מבריטניה , ולצדם פעלו מורים מקומיים . הקידמה האירופית משפיעה על החיים במושבות לצד הרס התרבויות המקומיות הביא האימפריאליזם לאפריקה ולאסיה את הקידמה הטכנולוגית . המתיישבים הלבנים שהגיעו למקומות אלה בנו בהם סכרים , מסמך : 5 כללי ההתנהגות עם התושבים באפריקה קטע מתזכיר של חברה מסחרית בלגית לאנשיה בקונגו . לעולם אל לו , לשליט הקולוניאלי , לשכוח שלכושים יש נשמות של ילדים , שעל המחנכים מוטלת החובה לעצבן . [ ... ] הם מביטים , מקשיבים , חשים ומחקים . האירופי חייב תמיד להיות עליון , נטול חולשות , בעל רצון טוב אך לא חבר , מעניש בצדק בגין ( בגלל ) התנהגות לא–הולמת וגומל על מעשה טוב . [ ... ] [ על האירופי ] להתעניין תמיד בחיי הילידים וברווחתם , הוא חייב להנחותם , לבדוק את תלונותיהם [ ... ] מתוך : קולוניאליזם ודה-קולוניזציה באפריקה , האוניברסיטה הפתוחה , יחידה , 2 עמ' 64 . 1 מה מאפיין את האדם האירופי ומה מאפיין את האפריקני - על פי התזכיר ? . 2 מה הם שורשי תפיסת העולם בחברה המסחרית הבלגית ? הסבירו . " המקהלה האפריקנית 1891 , " המקהלה הוקמה בידי בריטים . המשתתפים לבושים בתלבושות המסורתיות של שבטיהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר