עמוד:62

הזכויות איפשרו ליהודים ללמוד באוניברסיטאות ולעסוק בכל מקצוע שבחרו . וכך - במחצית השנייה של המאה 19–ה היו בעלי המקצועות החופשיים שכבה ניכרת בקרב הציבור היהודי . שכבה זו של יהודים קשרה קשרים עם הסביבה והשפיעה על דעת הקהל , בעיקר באמצעות העיתונות . יהודים השתלבו אף בתיאטרון ובחיי האמנות בכלל . . 1 כיצד יכול תהליך גידול האוכלוסייה להשפיע על חייו של היחיד ? . 2 באילו פעולות חייבת ממשלה לנקוט כדי להתמודד עם גידול מהיר של האוכלוסייה ? . 3 מה היו הגורמים המשותפים להגירה של כלל האוכלוסייה - ושל היהודים ? ומה היו הגורמים הייחודיים להגירת היהודים ? . 4 לוו משפחה יהודית שהחליטה להגר ממקום מושבה . ציינו את ארץ המוצא , את ארץ היעד והשיקולים לבחירתה , ושערו : עם אילו קשיים תתמודד המשפחה במקום מושבה החדש ? . 5 אילו שינויים חלו בעיסוקי היהודים בעקבות תהליך ההגירה והעיור . מה עשויות להיות התוצאות של שינויים אלה ? " המרפסת של מסעדת יעקב בנינשטדן על האלבה , " מקס ליברמן , ציור שמן , 1902 מקס ליברמן , ( 1935-1847 ) צייר יליד ברלין . שימש מורה וחבר האקדמיה הקיסרית לאמנות בברלין . ליברמן השתייך לקבוצת אמנים מודרנים בגרמניה . אחד מציוריו המפורסמים הוא דיוקנו של הינדנבורג , שהיה נשיא גרמניה . 1932–ב התמנה לנשיא הכבוד של האקדמיה הפרוסית לאמנות . עם עליית הנאצים לשלטון , , 1933–ב אסרו עליו הנאצים לעבוד , והוא פרש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר