עמוד:34

מסמך : 1 חששות מפני הרכבת , 1851 לאציל הכפרי נאמר כי העשן יהרוג את הציפורים בעוברן ביעף מעל לקטר , לקהל הרחב נאמר כי בגלל כובדו של הקטר לא יהיה בכוחו לזוז , ולתעשיין נאמר שהגיצים אשר יצאו מן הקטר יבעירו את סחורותיו [ ... ] אמרו גם כי הרכבת תגרום לכליון גזע הסוס , ועקב זאת גבר החשש במוחות האיכרים כי שיבולת השועל והתבן [ ששימשו למאכל הסוסים , [ שוב לא יהיו סחורות שיש עליהן קופצים ( שיש להן דורש . ( ועוד אמרו כי הסוסים ייבהלו משאון ( מרעש ) הקטר ויפילו את רוכביהם וכי גם הפרות יחדלו לתת חלב בכל מקום אשר מכונת הגיהינום ( הרכבת ) תעבור בקרבתו [ פ ] רבים ניבאו כי גם הצמחייה תכלה באזורים אשר בהם תעבור המסילה , כי ערך הקרקעות באזורים אלה ירד פלאים וכי כל אלה המגדלים ירקות למכירה בשווקים , יאבדו את מטה לחמם ( מקור פרנסתם . ( מתוך : ק' פרנסיס , דברי ימי מסילת הברזל באנגליה , 1851 . 1 מיינו את הטיעונים נגד הרכבת להיבטים , לדוגמה - טיעונים מן ההיבט הכלכלי , טיעונים מן ההיבט האקולוגי וכדומה . . 2 כיתבו מסמך המסביר את היתרונות הקשורים ברכבת . חישבו : בידי מי נכתב המסמך ולאיזה קהל יעד ? תחבורה ציבורית באנגליה - ישן וחדש תחבורה ציבורית מסורתית במרכז לונדון , 1829 קו הרכבת ליברפול–מנצ'סטר , 1831 בחלק העליון של התמונה - רכבת המחלקה הראשונה ; הנוסעים יושבים בקרונות סגורים . בחלק התחתון - רכבת המחלקה השנייה ; הנוסעים יושבים בקרונות פתוחים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר