עמוד:24

עיינו במפה , במקרא ובשם המפה - וענו : . 1 על מה התבסס מטרניך כאשר טען כי איטליה אינה " ארגון מדיני " אלא מושג גיאוגרפי ? . 2 איחודה של איטליה היה תהליך . כיצד מבטאת זאת המפה ? מסמך : 6 על מאפייני הלאומיות הסופר האיטלקי אדמונדו דה–אמיצ ' יס כתב את ספר הילדים " הלב . " הספר נועד לחנך את הילדים האיטלקים לאהוב את מולדתם . בתיאורו הספרותי מציג דה–אמיצ ' יס את מרכיבי הלאומיות בעיניו . מדוע אני אוהב את איטליה ? [ ... ] אני אוהב את איטליה משום שאמי איטלקייה , מפני שהדם הזורם בעורקי הוא איטלקי , מפני שאיטליה היא האדמה שבה קבורים המתים שאמי מבכה ואבי מוקיר , מפני שעיר הולדתי , לשון דיבורי , הספרים שעליהם אני מתחנך - הם איטלקיים . מפני שאחי , אחותי , חברי , והעם הגדול שבמחיצתו אני חי , והטבע היפה הסובב אותי וכל הנגלה לעיני , כל שאוהב אני , שאני לומד , ואני מעריץ - כל זה הוא איטלקי . [ ... ] מתוך : אדמונדו דה–אמיצ'יס , הלב , עמ' 105 . 1 מה הם מרכיבי הלאומיות - על פי הקטע ? . 2 שפה היא אחד ממרכיבי הלאומיות . כיצד מביע זאת דה–אמיצ ' יס ? . 3 חישבו : מה מקומה של השפה העברית בהתעוררות הלאומיות היהודית ? מפה : 3 תהליך איחודה של איטליה ( 1870-1858 ) לפני האיחוד כללה איטליה את ממלכת סרדיניה ( ובה סרדיניה ופיימונטה , ( ממלכת שתי הסיציליות ומדינת האפיפיור . המדינות טוסקנה , מודנה ופרמה היו קשורות לאוסטריה . לאחר קונגרס וינה סופחו לאוסטריה ונציה ולומברדיה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר