עמוד:23

משוחחים על ההומור בשיר : " איזה אומץ - "! האם זה מוזגם , האם זה מצחיק ? מדוע ? - האמנם מגיע לה " אות הספורט ?" מה מצחיק בשיר ? - בשיר הטיפה מוקטנת לטיפונת . ככל שהיא מוקטנת , כך הממד של האומץ גדל . דווקא במקום שבו היא מוזכרת כ'קטנטונת , ' דווקא שם היא 'גדולה . ' למה הכוונה במילה 'גדולה' כאן ? מבקשים מהתלמידים להתבונן בשם התואר 'מנצנצת , ' ושואלים אותם מה עולה בדמיונם לשמע המילה ( נצנוץ - משהו שמתחבר לעולם קסום . ( הערה דידקטית : לאחר הפגישה הראשונה עם השיר בתיווך המורה ( כמודגם לעיל ) אנו מציעים מהלך יישומי של לימוד השיר המתבסס על הלימוד של שני השירים הראשונים . התלמידים ישתמשו בידע שנרכש בשני השירים הקודמים לשם לימוד השיר החדש . האינטראקציה החברתית עם עמיתים , שבה כל קורא מתבקש לנמק ולבסס את פרשנותו , עשויה לתרום לפתוח מודעות ספרותית , ליכולת להעריך יצירה ספרותית , לפתח טעם אישי , ולהביא לידי ביטוי את המשמעויות השונות שאפשר להפיק מן הטקסט . ( עפ " י תכנית הלימודים : חינוך לשוני , עברית- שפה , ספרות ותרבות , תשס " ג ) בקבוצות קוראים את השיר , מצביעים על אמצעים אמנותיים שכבר הכרנו בשירים הקודמים . מכינים תשדיר ספורט במילים של התלמידים המתאר את התחרות שבה משתתפת הטיפה . את התשדיר אפשר להקליט על גבי מצגת או בתוכנת http : // info . smkb . ac . il / home / home . exe / 9913 / 67878 Photo - story מליאה כל קבוצה מציגה את התשדיר שהכינה .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר