עמוד:13

במליאה מזמינים את התלמידים להגיב באופן חופשי על השיר : לתאר את תחושותיהם בזמן שהאזינו לקריאה של המורה , לומר מה הם חושבים , לספר מה השיר מזכיר להם . מבקשים מן התלמידים לקרוא בעצמם את השיר ולהצביע על הבית שבו היוצרת מגלה לקוראים מהי המציאה ( הבית השלישי . ( מבקשים מאחד התלמידים לקרוא בקול את הבית השלישי . שואלים וכותבים על הלוח : מהי המציאה ? ( השתקפות של " חתיכה של שמים בשלולית המים תחת עץ שברחוב (" אמצעי אמנותי - השהיה במליאה קוראים בקול את שתי השורות הראשונות של השיר : " חברים , מי יודע מה מצאתי ברחוב "? בזוגות מבקשים מהתלמידים ( בזוגות ) להמשיך לקרוא את שני הבתים הראשונים של השיר ולסמן את הדברים שהיוצרת לא מצאה ברחוב . דנים בשאלה : מדוע היוצרת אינה מגלה מהי המציאה מיד אחרי שהיא שואלת " מי יודע מה מצאתי ברחוב ?" במליאה מקבצים את התשובות של הזוגות לשאלה ( מדוע היוצרת משהה את גילוי המציאה ) ומכלילים : היוצרת משהה את התשובה כדי לעורר סקרנות וליצור מתח . אמצעי אמנותי - הפתעה במליאה מזמינים את התלמידים לתאר שלולית ( מתי היא נוצרת ? היכן ? מה יש בה ? איך היא נראית . (? שואלים : מה ההבדל בין מה שאפשר למצוא במציאות ברחוב לבין מה שהיוצרת מצאה לפי השיר ? ( אין במציאות 'חתיכה של שמים ( ' מה דעתכם על הביטוי הזה ? תשוו למשל , לחתיכת לחם ( מוחשי מול מופשט / דמיוני , משהו יומיומי מול משהו חגיגי , מיוחד . ( מסבירים את המושג 'מציאה' במשמעויות שונות : דבר מה שאבד , וגם דבר מה יקר ערך שנרכש בזול . שואלים באיזו משמעות משתמשת המשוררת בשיר ?

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר