עמוד:11

קלות כשהם ארוזים בחרוזים . בשירה אנו מצפים מהחריזה שלא תהיה טכנית בלבד , אלא תתרום גם ליופיו של השיר ולמשמעויותיו . בשיר זה יש שני סוגים של חריזה : - דמיון בין המילים המתחרזות רק באות הסופית ובתנועה שלפניה : טוב - ברחוב ! - דמיון בין המילים המתחרזות בשתי האותיות האחרונות ובתנועותיהן : שמים - המים , שברירים - טהורים . לפני קריאת השיר כותבים על הלוח את שתי השורות הראשונות של השיר : " חברים , מי יודע , מה מצאתי ברחוב "? מבקשים מהתלמידים לקרוא את השורות הכתובות על הלוח , ושואלים : אילו דברים אתם יכולים למצוא כשאתם הולכים ברחוב ? התלמידים יעלו בעיקר אפשרויות קונקרטיות , כמו : מטבע , צעצוע , מפתח , פרי , עיתון ישן וכו . ' אומרים להם שעכשיו יראו מה מוצאים ברחוב בשיר שלפניהם . לא מבטלים את דבריהם , אלא מוסיפים שיש כאלה שמוצאים ברחוב דברים אחרים , דברים שלא כולם יכולים למצוא . במליאה קוראים את שני הבתים הראשונים של השיר בפני התלמידים . מסבירים : כל מה שאתם אמרתם - הם לא מציאה , לא לדברים כאלה המשוררת מתכוונת . שואלים : אולי יש למישהו רעיון אחר לגמרי - מה אפשר למצוא ברחוב ?

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר