עמוד:23

. 4 מיזוג מידע - מאתרים ומדגישים בצבע משפטים העוסקים באותו התוכן בשני הטקסטים , כגון : מאתרים בטקסט " שולמית קישיק כהן " משפט המוסר מידע על עליית יהודים לארץ ומסמנים אותו ") יזמה עלייה של יהודים ממדינות ערב , (" מבקשים מן התלמידים לאתר משפטים העוסקים באותו נושא בטקסט " חנוכיית שבעים הנרות " ... ") מספרת שולמית קישיק-כהן , על פעילותה למען העלייה של יהודים מארצות ערב לישראל שנאסרה על ידי השלטונות . (" . מדגימים כיצד אפשר למזג את המידע משני הטקסטים למשפט אחד , כגון : עזרה להעלות יהודים ממדינות ערב . שלב ג' בהדגמה - הכנת המצגת וההרצאה מטרות בחינוך לשוני מתן כותרת בהתאם לסוג הטקסט שכותבים . הצגת רעיונות בשיחה בדיון ובהרצאה תוך התאמת תוכן הדברים וצורתם לנושא , לנמען ולנסיבות ( דיבור לעניין , ברמת פירוט מתאימה , ביסוס הנאמר ;( הצגת רעיונות ברצף הגיוני ; בחירת משלב מתאים ושימוש בלשון קבילה ; התאמת נעימת הדיבור ועוצמת הקול . סיפור בעקבות חוויה , קריאה או צפייה כדי לשתף ולעניין אחרים . פיתוח אסטרטגיות חשיבה קישור בין דרישות המטלה , התוכן , המטרה , קהל היעד והנסיבות לבין בחירת אופן הייצוג של הידע החדש . מידענות שילוב חומר חזותי להמחשת הרעיון שבטקסט ולהרחבתו . בשלב זה של העבודה מתחילים בעבודה בקבוצות ומסיימים במליאה . מחלקים את רצף ההוראה כך שכל קבוצה מכינה הרצאה קצרה לשקופית אחת בלבד . הקבוצה מתכננת את השקופית ומעצבת אותה . במידת הצורך מדגימים את ההיבטים הטכניים של כתיבה ועיצוב של שקופית . ראוי להפעיל תלמידים בלמידת עמיתים . בזמן שהקבוצות פועלות דנים עם כל קבוצה בשיקולי דעת שונים של תכנון ההרצאה ועיצוב השקופית , כגון : באיזו שקופית לנסח משפט הכללה שהפירוט שלו ייאמר בע " פ , ובאיזו שקופית לתאר אירוע בפירוט ולנסח בע " פ את ההכללה , וכן בהתאמת השקופית לנמען .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר