עמוד:20

במליאה מבררים על אילו שאלות מן השאלות ששאלנו בהתחלת הקריאה על שולמית מצאנו תשובות . קוראים יחד את השאלות שעליהן לא נמצאו תשובות . עורכים דיון : האם לצורך הפקת התוצר ( הרצאה ומצגת ) אפשר להסתפק בשאלות שעליהן קיבלנו תשובות ולוותר על חיפוש תשובות לשאלות שלא נמצאו להן עדיין תשובות ? מחליטים אם מעוניינים במידע נוסף . אם כן , מחפשים יחד ( בהנחיית המורה ) טקסט נוסף ( באמצעות מנועי חיפוש . ( שלב ב' בהדגמה - מיזוג המידע , תכנון הרצאה בליווי מצגת מטרות בחינוך לשוני סיכום של מידע - ארגון המידע לקראת הצגתו בהרצאה מלווה במצגת . זיהוי היחסים הלוגיים בתוך הטקסט : רצף כרונולוגי , סיבה ותוצאה . * כתיבה הממוקדת בנושא או ברעיון . פיתוח אסטרטגיות חשיבה יצירת הכללות המבוססות על חיבור בין פרטי מידע שונים . מיזוג מידע : יצירת קשרים משמעותיים בין פרטי מידע שונים . הצגת הדמות תיעשה באמצעות הסבר מילולי המלווה במצגת . המצגת אמורה להשלים , להדגים ולחזק את ההרצאה , ולא להוות לה תחליף . במצגת ישולבו ייצוגים חזותיים שונים המוסיפים , מדגימים או מדגישים את הנאמר . יש להחליט איזה מידע יימסר בכל אחד מן הערוצים : הערוץ העיקרי ( המילולי ) של ההרצאה והמצגת . ההחלטות הנ " ל צריכות להתחשב בנמענים . מומלץ שההרצאה והמצגת יכילו 7-5 שקופיות . בתכנון כל אחת מן השקופיות יתקיים דיון בקבוצה לגבי שילוב הייצוגים החזותיים .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר