עמוד:19

קריאת הטקסט " חנוכיית שבעים הנרות " הכנת הרצאה מלווה במצגת על הדמות שנבחרה והצגתן בפני קהל מחייבות יריעה רחבה יותר של ידע , אי אפשר להסתפק במקור מידע אחד . חשוב לבסס את המידע ולהרחיבו על ידי קריאה של כמה מקורות מידע . הטקסט " חנוכיית שבעים הנרות " הוא טקסט נרטיבי המוסר , אגב סיפור , מידע נוסף על שולמית קישיק-כהן ועל פעילותה למען עליית יהודים לארץ . נדרשת כאן מיומנות של הפקת מידע מטקסט נרטיבי ולא מטקסט מידע . הווה אומר , לא מאתרים משפטי מפתח , אלא משחזרים את האירועים המרכזיים וחושבים כיצד הם שופכים אור על אישיותה . במליאה מספרים לתלמידים את הרקע לאירועים שבסיפור הנרטיבי : השלטונות של מדינות ערב לא הרשו ליהודים לעזוב את מדינותיהם ולעלות לישראל ערב הקמת המדינה . נציגים ישראלים ויהודים תושבי ארצות ערב התארגנו ופעלו בסתר לעלייתם של יהודים לארץ . ביניהם הייתה גם שולמית קישיק-כהן . התלמידים קוראים את הטקסט " חנוכיית שבעים הנרות " ובוחנים כיצד הטקסט מדגים את הפעולות שלה למען עליית יהודים לארץ . מבררים כיצד ומדוע הערימה שולמית קישיק-כהן על השוטרים הלבנוניים . בקבוצות דנים בשאלות האלה : - מה אפשר ללמוד מן הסיפור על אישיותה של שולמית קישיק-כהן ? - מה בטקסט מחזק את הבחירה בשולמית קישיק-כהן כמדליקת משואה ?

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר