עמוד:14

• • הערה דידקטית לקראת פעילות זו עובדים יחד על דמות אחת : שולמית קישיק כהן . מדגימים שלב במליאה , התלמידים בקבוצה מבצעים את השלב שהודגם , ואז עוברים לשלב הבא במליאה . במהלך ההדגמה התלמידים יקראו שלושה טקסטים : טקסט מידע קצר המסביר את המניעים לבחירתה להשיא משואה , טקסט מידעי מאתר 'סימניה' המרחיב את המידע על הדמות , וטקסט סיפורי המתאר אירוע השופך אור על אישיותה . המהלך של איתור מידע , מיונו , ניתוחו וארגונו הוא מהלך מרכזי וחשוב בתהליך למידה לקראת הפקת תוצר . מכיוון שהרוב המכריע של הטקסטים ברשת האינטרנט אינו מתאים לקריאה עצמית של תלמידים בכתה ד , ' בחרנו ביחידת לימוד זו להתמקד במהלך של איתור מידע , מיונו וארגונו מטקסטים שבחרנו ועיבדנו לצורך הוראת היחידה . התלמידים יעלו שאלות שתעזורנה הן באיתור המידע והן במיונו . לשם המיון על התלמידים להפעיל אסטרטגיה של הערכת המידע שאתרו ( רלוונטי / לא רלוונטי , מרכזי וחשוב / משני , וכו . ( ' לקראת הפקת המצגת ותכנון דברי ההסבר של ההרצאה נדרשת מיומנות של ניתוח מידע ברמה של הערכה ושיפוט ( מה מתאים לנושא . (? חשוב לברר עם התלמידים את ההבחנה בין מידע רלוונטי לפועלה של הדמות לבין מידע שאינו רלוונטי . אחת הדרכים לקביעת רלוונטיות של מידע היא תשובה לשאלה : באיזו מידה המידע קשור לנושא המרכזי שעליו מפיקים מידע ותומך בו ?

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר