עמוד:12

קריאת הטקסט " טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות " מטרות בתחום התוכן היכרות עם מהלך הבחירה של משיאי המשואות . מטרות בחינוך לשוני הפקת מידע רלוונטי לנושא נלמד מתוך טקסט . פיתוח אסטרטגיות חשיבה הסקה : זיהוי פרטים וקשרים במידע נתון , השלכה ממקרה אחד למקרה אחר על פי הצורך . במליאה רושמים על הלוח כמה שאלות שיהיו להן תשובות בטקסט : מי מציע את מדליקי המשואות ? מה הם מייצגים ? מי בוחר במדליקי המשואות מבין ההצעות שהגיעו ? דנים בשאלות ומנסים לשער מה יהיו התשובות עליהן . מבקשים מהתלמידים לקרוא את הטקסט על טקס הדלקת המשואות ולסמן בו היכן נמצאות תשובות לשאלות שרשומות על הלוח . אפשר למספר את השאלות , ובהתאם למספר את התשובות בתוך הטקסט . בעקבות קריאת הטקסט דנים בשאלות שנשאלו לפני הקריאה ומוסיפים ושואלים : על מה מוענק הכבוד למדליקי המשואה ? היכן זה מצוין בטקסט ? שואלים : על מי הייתם ממליצים כמועמד / ת להדלקת משואות בשנה הבאה ( מישהו שעליו קראתם או שמעתם , או צפיתם בכתבה בטלוויזיה או מישהו שאתם מכירים באופן אישי ?( כיוון שבכל שנה מוצע נושא , הרי שהילדים יכולים להציע גם את הנושא וגם המועמד שנראה להם מתאים לנושא .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר