עמוד:10

מחפשים מידע על הערך משואה ( איתות ) באנציקלופדיה מקוונת , כגון ויקיפדיה : http : // he . wikipedia . org / wiki לבחירה : מבקשים מהתלמידים לחפש באתרים ובעיתונים ( מקוונים ומודפסים ) כתבות וצילומים על נושא הטקס ועל מדליקי המשואות בשנה הנוכחית . במליאה צפייה בסרטון על טקס הדלקת המשואות • • הערה דידקטית סרטונים ביוטיוב יורדים לפרקים מן הרשת . אם הסרטון המטופל בחלק זה של היחידה לא יימצא בזמן לימוד היחידה , אפשר בהחלט לאתר סרטון אחר של הדלקת משואות ביום העצמאות . השאלות העולות מן הסרטון לא ישתנו מהותית עם שינוי הדמויות המדליקות את המשואות . מקרינים את החלק הראשון של הסרטון בפני התלמידים ועוצרים מיד אחרי הדלקת המשואה ע " י טלאל פילו ואמנון לביא : http : // www . youtube . com / watch ? v = 7 fFpXXtcd 9 s & feature = related בעקבות הצפייה משוחחים במליאה : מי הם מדליקי המשואה בסרטון ? מדוע נבחרו להדליק משואה ? ממשיכים בצפייה בסרטון - הדלקת המשואה ע " י ד " ר אברהם יצחק . שואלים את התלמידים : על מה 'נואם' מדליק המשואה ? מה אפשר להסיק מדבריו על המטרה של האירוע ? ( נשיאה על נס של התרומה לחברה במגוון דרכים . ( מבררים למה ד " ר אברהם יצחק ראוי להדליק משואה , מה הוא עשה שמגיע לו הכבוד הזה . צופים בסרטון עד סופו . שואלים : מה הכי מרשים בטקס ? משוחחים על האופי של הטקס ( הזמן - מעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות , מדליקי המשואות , המוזמנים , השידור החי בכל הערוצים , המקום שבו הטקסט נערך . ( • • הערה דידקטית במקרה שהתלמידים קראו את הטקסט על הטקס ( בהמשך ) לפני שצפו בסרטון - מבררים אתם מה אפשר ללמוד מהסרטון שאי אפשר ללמוד מהטקסט הכתוב ( הקול האישי , הבעת הפנים , התפאורה , תרגילי הסדר , מראה הדגלנים , המוזיקה ההתרגשות . ( ... בירור נושא הטקס בשנה שבה נלמדת היחידה מיידעים את התלמידים על הנושא של הטקס בשנה שבה נלמדת היחידה . המידע מפורסם באתר - 'ממשל זמין : ' http : // www . info . gov . il / LAPAM / General / SearchResults . htm מבקשים מהתלמידים לחפש באתרים ובעיתונים מקוונים ( ומודפסים ) כתבות וצילומים על נושא הטקס ועל מדליקי המשואות בשנה הנוכחית ולהציג את הממצאים בכיתה .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר