עמוד:9

במליאה הסבר על התוכן ועל התוצר הקבוצתי המצופה ( הרצאה מלווה במצגת ) מספרים לתלמידים על הטקס הממלכתי של הדלקת המשואות המתקיים כל שנה במעבר בין יום הזיכרון לבין יום העצמאות : האנשים שנבחרים להדליק את המשואה נבחרים בשל תרומתם המיוחדת ויוצאת הדופן למען המדינה והחברה . הטקס מועבר בשידור ישיר בכל אמצעי התקשורת . בטקס משתתפים נשיא המדינה , ראש הממשלה , שרים , חברי הכנסת , שופטים , בני המשפחה של מדליקי המשואות ואורחים אחרים . בכל שנה נבחר מראש נושא לטקס , ועל פיו נבחרים מדליקי המשואות והקטעים האמנותיים . מביאים לידיעת התלמידים את התוצר המצופה בתום הלימוד של היחידה : הרצאה בליווי מצגת על דמות אחת מבין מדליקי המשואות . הכנת ההרצאה והמצגת תיעשה בקבוצה . בקבוצות בירור מילוני של המילה " משואה " תכנון וביצוע מהלכים לאיתור ולארגון מידע הם מטרות מרכזיות בעידן שבו אנו חיים , עידן המאופיין בהצפה של מידע זמין , נגיש , פתוח וחשוף לכול . האדם האורייני במאה ה21- נדרש להכיר שיטות לאיתור מידע מתוך מקורות מאורגנים ובלתי מאורגנים ולארגון המידע שאיתר ( מתוך : " מידענות - מתווה לפיתוח תהליכים מידעניים במהלך הלמידה של תחומי הדעת להתנהלות לומדים בסביבה עתירת ידע : " המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים , ירושלים , התשנ " א . ( איתור מידע ממילון או מאנציקלופדיה מקוונים הוא איתור מידע ממקור מאורגן . האיתור נעשה לעתים על פי מפתח אלפא-ביתי , או באמצעות הקלדת ערך בחלון חיפוש במאגר סגור . איתור מידע מקוון נעשה גם ממקורות בלתי מאורגנים , כגון : אתרים , פורומים , פורטלים , עיתונים מקוונים , רשתות חברתיות ועוד . כאן נדרשת היכרות עם מנועי חיפוש ואיתור של המידע הנדרש בעזרת מילות מפתח . מבררים במילון מהי משואה . הבירור יכול להיעשות באמצעות ויקי מילון : http : // he . wiktionary . org / wiki / או באמצעות מילונים מודפסים או מילונים אחרים ברשת כגון 'רב מילים' ( מקישים את המילה בחלון החיפוש / http : // www . ravmilim . co . il : (

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר