עמוד:4

יעדי החינוך הלשוני הבאים לידי ביטוי ביחידה זו הפקת מידע ( איתור , מיון ומיזוג ) ממקורות מידע ברשת האינטרנט למטרות לימוד , בהסתמך על הכתוב ועל ייצוגים גרפיים , כמו סרטונים , צלמיות וצילומים . הפקת טקסטים המשלבים צורות ייצוג שונות ( גרפיקה , תמונות , צלילים וכו . ( ' הכנה והצגה של הרצאה משולבת מצגת הולמת מבחינה תקשורתית - מותאמת לקהל היעד , להקשר ולנושא המוצג . פיתוח מודעות לאופנים שונים של הצגת דברים : תמצות והרחבה . יצירת שיח עם עמיתים לשם הערכה וביקורת של תהליכים ותוצרים ( באמצעות מחוון . ( על אף אי הוודאות והשינויים המהירים חייב בית הספר להתאים את עצמו ולהשתלב במציאות הדיגיטלית . יחד עם זאת , המסגרת של הפעילות הבית ספרית ממשיכה להתנהל לפי מה שהיה עד כה בכמה תחומים : פעילות ההוראה : הסבר ותיאור , הדגמה ומתן משוב דרכי הלמידה : גילוי , התנסות מכוונת , ניסוי וטעייה , חיקוי ויצירה ההקשר התקשורתי : מה רוצים לומר ? למי מכוונת האמירה ? היחידה הזאת מציעה הזדמנות נאותה לשלב את הידוע והמבוסס על ניסיון רב שנים עם החדש , הפחות מוכר והניסיוני . יחידה זאת מזמנת למידה מכוונת תוצר . לתלמידים ברור מן ההתחלה לאיזה תוצר עליהם להגיע בסוף התהליך - הרצאה מלווה מצגת על אחד ממדליקי המשואות ביום העצמאות . ידיעה זאת מאפשרת להם לנסות ולהתנסות , לחזור על דברים ולשפר ביצועים כדי להגיע ליעד שנקבע מראש . הפעילות הלשונית מקבלת משמעות תקשורתית , וכך עולה ומתחזקת רמת התפקוד של התלמידים .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר