עמוד:68

בואו נהיה משפטנים . 1 לזכות לחופש ולכבוד פנים רבות - אישי , חברתי וכלכלי . כאשר הופכים אדם לעבד , מלינים את שכרו או מתנכלים לקהילה שבה הוא חי - פוגעים בכבודו ובחירותו של האדם . לפניכם רשימת אירועים - התייחסו לכל אירוע ובדקו האם יש בו עברה על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ; אם כן , עפ " י איזה סעיף . א . השוטר הטיל קנס על החייל שחצה את הכביש באור אדום . ב . הרשויות המקומיות לא שילמו שכר לעובדיהן מספר חודשים . ג . המשטרה פרצה את הדלת בביתם של העובדים הזרים . השוטרים התנהגו כלפי העובדים בתוקפנות ואף שברו חפצים בביתם , על מנת לבדוק אישורי עבודה . לכל העובדים היו אישורי עבודה . ד . בדרום הארץ נמצאו ילדים קטנים המועסקים בעבודות סבלות בשוק תמורת שכר של שישה ₪ לשעה . ה . הקצין העניש את החיילים שאיחרו : הוא השאיר אותם בשבת בבסיס במקום שיצאו לחופשה . ו . מעסיקיהם של הפועלים הסינים לקחו מהם את הדרכונים , כדי שלא יברחו מאתר הבנייה בו עבדו . ז . ליוסוף לא השכירו דירה בעיר בגלל מוצאו הערבי . ח . המשטרה עצרה זוג שהחזיק נשים בכוח ובניגוד לרצונם , כדי להעסיקן בזנות . ט . הנערים הציקו וקראו בשמות לחסר הבית שישן על הספסל בשכונה . . 2 בסעיף 1 לחוק יסוד : כבוד האדם וחירותו , מסביר המחוקק את מטרת החוק . לפי הכתוב , חוק ההגנה על כבוד האדם וחירותו נועד לעגן בחוק את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית . חברו מעין מבוא לחוק יסוד : כבוד האדם וחירותו . הסבירו במסגרת המבוא כיצד חוק זה משלב בין ערכי היהדות והערכים הדמוקרטיים של מדינת ישראל . היעזרו במקורות השונים שנלמדו בפרק . שלמה בן–דור , תל אביב 1965

מכון שלום הרטמן

תכנית בארי - מכון שלום הרטמן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר