עמוד:16

משימת סיכום : פינת המפגשים נסו להפגיש בין דמויות מהסיפורים השונים לשיחה על התלמיד הטוב . אפשר להפגיש אפילו בין הצלופח לרבי עקיבא . אפשר להפגיש בין הדמויות בריאיון עיתונאי , בשיחה בין חברים או בציור . העלו בשיחה את הנושאים האלה : - התנהגותו של התלמיד הטוב - רצינות בלימודים - במה הוא אחראי ללימודיו ? - סוג שיתוף הפעולה בינו ובין מוריו - מה חשוב לו יותר : ההישגים בלימודים או תהליך הלמידה עצמו ? מורה פעמון תלמיד זן אחד בא ללמוד אצל חכם זן ידוע , ושאל אותו : מורי הדגול , כיצד אתה מציע שאתכונן לקראת הלימוד אתך ? מה עליי לעשות ? ענה לו המורה : חשוב עליי כעל פעמון . הקש עליי נקישה קטנה ותקבל צליל חלש בתגובה . הקש עליי בחזקה , ותקבל רעם מלא עצמה . בחר את מה שמתאים לך . ספור זן . מאנגלית : נמרוד קדם . 23 עיינו בסיפור על רבי עקיבא וחשבו מתי לדעתכם מתאים לומר שרבי עקיבא הכה בפעמון בחזקה ? זן . בודהיזם תורה בודהיסטית שהתפתחה בסין ובמיוחד ביפן . מורי הזן הדגישו את האפשרות להשגת " הארה רוחנית , " בחייו של האדם . הם עמדו במיוחד על חשיבותה של התקשורת הישירה ללא מילים בין המורה לתלמידו , והחשיבו את המעשה יותר מאשר את הלימוד .

מכון שלום הרטמן

תכנית בארי - מכון שלום הרטמן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר