עמוד:14

שהמשפך מכניס מכאן ומוציא מכאן ואינו משאיר בתוכו כלום , כך גם הוא - כל דבר ודבר שמלמדים אותו נכנס מצד אחד ויוצא מצד אחר . [ דומה ] למשמרת - כיצד ? זה תלמיד גרוע שיושב ולומד לפני החכם [ ... ] כשם שהמשמרת מוציאה את היין ומשאירה את השמרים , כך [ הוא ] מוציא את היפה וקולט את הרע [ שוכח את הדברים הטובים שלמד וזוכר רק את הדברים השליליים . [ על-פי אבות דרבי נתן , נוסחא א , פרק מ . 14 כתבו בלשונכם : מה מאפיין את -. 15 מהי התכונה הטובה ביותר לדעתכם ומהי הגרועה ביותר ? מדוע ? . 16 איזו מבין ארבע תכונות התלמידים הייתם רוצים לרכוש ? כיצד תעשו זאת ? . 17 לכולנו כל התכונות במידות שונות , הן גם משתנות ממקצוע לימוד אחד למשנהו . נסו לחשוב מהי התכונה הבולטת בכם כתלמידים בכל אחד מהמקצועות האלה : ספרות , מתמטיקה , אנגלית , מדעים , חינוך גופני , מקרא , גאוגרפיה . . 18 האם רבי עקיבא היה ספוג , נפה , משפך או משמרת ? הסבירו . למורי בית הספר יש משימה : הם רוצים להגדיל את מספר התלמידים המשולים לנפה . נסו לחשוב על דרכים לעזור להם לבצע את המשימה . עשו זאת בעזרת הפתגמים שלפניכם :

מכון שלום הרטמן

תכנית בארי - מכון שלום הרטמן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר