עמוד:8

התבליט ים ההלכה שיצר אבא קובנר מראה את התפתחות התורה שבעל-פה כנהר המוביל לים ההלכה . המפה הדמיונית בנוף מופשט ממחישה את מקורותיה והתפתחותה של התורה שבעל-פה . המים הזורמים , שהם היסוד המרכזי , נקווים אל אפיק נהר ראשי , המסמל את התורה שבעל-פה , הנשפך בדלתא , שבה מבוטא הפיצול בין הזרם הישראלי ( מימין ) והזרם הבבלי ( משמאל , ( אל הים הגדול שהוא ים ההלכה . הנחלים בין שני הזרמים המרכזיים מייצגים את החכמים שגישרו בין היצירה בארץ ישראל ובבבל . הסתעפויות הזרם , פיתולי הנהר הראשי ויובליו , מידות האורך והפרופורציות בין המקטעים – כל אלה מבטאים את הקונטקסט ההיסטורי ואת שלבי ההתפתחות בזמן ובמרחב . בתוך ים ההלכה בולט מעין מצפן המסמל את השולחן הערוך . את התרומה של דורות החכמים ליצירה הכוללת מסמלים היובלים . הם גם מציינים את המעבר מן היצירה האלמונית ( השלב העליון במפה ) אל היצירה האישית והקבוצתית ( השלבים שמתחתיו . ( האגמים מסמלים את המרכזים חשובים , שהיוו מאגרי יצירה וזרימה . © מתוך תצוגת הקבע , בית התפוצות . באדיבות ארכיון התצלומים , בית התפוצות , תל אביב

מכון שלום הרטמן

תכנית בארי - מכון שלום הרטמן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר