עמוד:9

הפעלים בהוראות למשחק מתארים מה עושים המשתתפים בזמן המשחק . כדי להדגיש שההוראות מכוונות לכל מי שרוצה להשתתף במשחק , אפשר להשתמש בפעלים בזמן הווה ברבים ( ולפעמים גם ביחיד . ( . 16 המשפטים שבצבע שחור מכוונים לכל המשתתפים , וחסרים בהם הפעלים . השלימו את הפעלים ברבים בזמן הווה ( היעזרו בדיווח שבעמוד הקודם . ( בהתחלה על הרצפה מעיל , צעיף וכפפות , ועל-ידם שוקולד בצלחת , סכין ומזלג . אחר-כך על הרצפה מסביב במעגל . ואז שתי קוביות לפי התור . כשיוצא למישהו שש-שש הוא נכנס לאמצע המעגל . הוא לובש את המעיל , הצעיף והכפפות . אחר-כך הוא אוכל שוקולד מהצלחת בסכין ומזלג . בינתיים כולם לזרוק את הקוביות לפי התור . כשיוצא למישהו אחר שש-שש הוא מחליף את זה שבאמצע . ככה עד ש את כל חבילת השוקולד . . 17 במשפטים שבצבע כחול יש פעלים ב » ח » ד בזמן הווה . למי הם מכוונים ? עכשיו המשחק כבר לא כתוב כמו דיווח , אלא כמו הוראות . . 18 ההוראות שלמעלה כתובות בלשון זכר . קראו את ההוראות בלשון נקבה ( שימו לב : צריך לשנות לא רק את הפעלים ( . . 19 השלימו : ההוראות מכוונות גם לבנים וגם לבנות גם כאשר הפעלים בהוראות כתובים ב או ב רבים רבות יחיד יחידה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר