עמוד:157

בשיח עם התלמידים , כדאי להרחיב את העיון בפתגמים לדרך ההתנהלות מול "כסילים" ( המייצגים בפרק דמות שלילית , ( ובכלל- מתי יש להתעמת עמם ומתי כדאי להימנע מוויכוח ? מדוע ? איך נוהגים התלמידים בסיטואציות מעין אלה ? מחפש עובדים לעסק ! רק לא כסילים ! בפרק ישנס פתגמים אחדים המסבירים כמה רע להיעזר בכסילים . הפתגמים מסבירים זאת באמצעות משלים . פסוק 6 מכנה את מי ששולח דברים ביד הכסיל ( שולח את הכסיל לבצע דבר מה ) " כ > קצה ר ^ לים" - כאילו מקצץ את רגליו , כלומר , נכשל באופן ברור ; ו " - רומס שלנה' - נוחל אכזבה קשה ( שאלה . ( 5 הפתגמים קובעים כי במבחן התוצאה , העבודה עם הכסילים אינה משתלמת . בפתיחת הפרק " ) מקרוב ומרחוק ('' הצגנו גישה נוספת לשלילת הקשר עם הכסילים - ההשפעה השלילית שלהם שאפילו אינה תלויה במבחן התוצאה . האם לכסיל יש תקווה להשתנות ! תלוי את מי שואלים בפרק מוצגות שתי עמדות שונות לשאלה האם הכסיל יכול להשתנות ( שאלות . ( 8-6 לפי הפתגם שבפסוק 3 יכול הכסיל להשתנות , אם יחונך כהלכה . לפי הפתגם שבפסוק , 11 הכסיל אינו יכול להשתנות וחוזר על טעויותיו שוב ושוב . לפי הפתגם שבפסוק , 12 לכסיל דווקא יש תקווה ( סיכוי ) גדולה יותר להשתנות מאשר ל"איש חכם בעיניו . '' איש כזה אינו מודע למצבו האמיתי ולכן אין סיכוי שיעשה מאמץ לשנותו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר