עמוד:106

a כדאי להעלות את השאלה מהו התפקיד של העם בסיפורי האם גם התלמידים היו מציירים את העם באופן כה שולי וחסר משמעות יחסית למרגלים ! או שמא המרגלים במרכז כיוון שהם נושאי הבשורה ומכאן חשיבותם ! גודלו של פרי הארץ נתון לפרשנות . נראה כי רוב המרגלים כורעים תחת משקלו ומתוך מראה גופם בלבד ניתן לצפות שפירושם יהיה שלילי . לעומתם , שתי הדמויות הזקופות מעניקות למראה האשכול פרשנות חיובית , כי אולי מלמד הוא דווקא שטובה הארץ מאוד מאוד . במדבר פרק יג , פסוקים 33-26 נושאים לעיון מעמיק > עמ < 178 ' ממרגלים ליועצים בשאלה 20 מתבקשים התלמידים לעסוק במילוי המשימה שנתן משה למרגלים . אפשל ללאות בבילול כי המלגלים מוסרים את תשובותיהם שלא על פי סדר המשימות שקיבלו . המשימה האחרונה שקיבלו הייתה לבדוק את טיבה של הארץ מן ההיבט הכלכלי . על משימה זו הם עונים בראשית דבריהם . בהמשך דבריהם הם מדגישים את המידע הביטחוני שאספו . המרגלים פותחים בקצרה בדברים החיוביים שיש להם לומר על הארץ , ואחר את רוב דבריהם הם מקדישים לפירוט הקשיים הביטחוניים . המילה "אפס , " משמעותה ניגוד עמוק , והיא מפרידה בין הדברים החיוביים לדברים השליליים ומעידה על כוונת המרגלים ( שאלות . ( 23-21

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר