עמוד:28

שמות גיד : משה בדרן אל המנהיגות שני הפרקים עוסקים בהתגלות אלוהים אל משה מתוך הסנה ובמינויו לתפקיד . בוויכוח שבין משה לאלוהים או בסירובו של משה אפשר לשמוע הד לקולות הספק וההתלבטות של מי שעומד לקבל על עצמו את התפקיד החשוב ביותר בחייו . למרות שסופו של הוויכוח ידוע מראש , הוא חושף הן את השליח , הן את השולח והן את השליחות . פרקים אלה עוסקים בשאלות הקשורות למנהיגות . " מקרוב ומרחוק" > עמ' ( 32 קבלת תפקיד המנהיג - קולות הבעד וקולות הנגד לפני קבלת התפקיד , המועמד להיות מנהיג שואל את עצמו שאלות כמו ו האם אני מתאים לתפקיד ? ( האם יש לי כישורים מתאימים ? האם ניסיוני מהעבר יסייע בידי (? האם אצליח בתפקיד ? כיצד תתמודד משפחתי עם המצב החדש ? מי עומד מאחורי ? מהו המקור לסמכות שלי ? ואצל הממנה לתפקיד , עולות שאלות כגון אלה ? . האם זהו הזמן המתאים למנות את המנהיג ? האם המועמד בשל לתפקידי האם העם בשל ? האם יוכר כמנהיג על-ידי הסביבה הרחבה , מלבד בני עמו ? שמות פרק ג , פסוקים 10-1 נושאים לעיון מעמיק > עמ' < 3 * מה בין מנהיג ובין רועה ? מנהיגים-רועים הוא מוטיב שחוזר במקרא . רעיית הצאן היא מעין מסלול הכשרה למנהיג . כך אצל שאול ( שמואל א יא , , ( 5 אצל דוד המלך ( שמואל א טז , ( 2 ואצל הנביא עמוס ( עמוס ז , . ( 14 הדימוי המרכזי המשותף לשניהם : מאחורי הרועה הולך העדר , ומאחורי המנהיג - העם . תפקידם דומה - שניהם מובילים . שניהם צריכים לדאוג להולכים אחריהם : לספק את צורכיהם ולשמור עליהם מפני "טורפים . " על שניהם לעזור לחלשים , לגלות כלפיהם סבלנות וסובלנות ( שאלה 6 ג . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר