עמוד:6

טיפוח לומד עצמאי , מתעניין וסקרן - הדרגה , הסברים , קטעי מידע הכניסה לפרק נעשית בהדרגה , מן הקל אל הכבד , באמצעות חלקי היחידה r "עיון ראשון" ו '' עיון מעמיק . " לצדו של "עיון ראשון" מופיעות מילים קשות עם ביאור מילולי קצר , והדבר מאפשר ללומד קריאה שוטפת . רק חלק קטן מן ההפניות הוא למראי מקומות שאותם התלמידים עדיין לא למדו . טקסטים שכדאי להשוות ביניהם מובאים , בדרך כלל , אלה מול אלה , כדי להקל על התלמיד . לצדם של טקסטים שיש בהם עניין פרשני מוצגת פרשנות מן המקורות , לעתים בשפת המקור ולעתים עיבודים על פי המקור . למטלות ולפעילויות הדורשות עזרה או תיווך - מובאים הסברים , בנק אפשרויות , חלק מהתשובה וכדומה . לצד המטלות מופיעים קטעי מידע רבים הנושאים את הכותרת "משהו על , '' ובהם העשרות , הגדרות , מונחים ומושגים , דמויות ואישים שמשולבים במטלות וביחידה בכלל - וזאת כדי לסייע לתלמיד בתשובותיו ולהקל עליו את הלמידה העצמאית . פיתוח מיומנויות מתחום המקצוע במרכז ההוראה ניצב הטקסט המקראי והמיומנויות הקשורות בדיסציפלינה . המיומנויות מתייחסות לחמשת הסעיפים כפי שהם מופיעים בחוזר מנכ"ל ? - מיומנויות להבנת הכתוב במקרא . ? מיומנויות להבנת המשמעויות הרעיוניות של הכתובים . מיומנויות להבנת דרכי העיצוב הספרותי השכיחות במקרא . ? מיומנויות הקשורות בשימוש בדברי פרשנים . ? מיומנויות למקצועות נלווים למקרא . מיומנות הציטוט וביסוס טענה בכתובים אחת המיומנויות החשובות בלימודי המקרא והקשורות במטלות כתיבה היא שילוב ציטוטים וציון מראה מקום . מיומנות זו דורשת תרגול רב . מומלץ שהמורים יקדישו לה תשומת לב ויתרגלו אותה עם התלמידים . הבאת הציטוטים ושילובם מלמדים את התלמידים לבסס את דבריהם על הכתוב ולקבל אחריות לתשובותיהם . אפשר להתנסות בכתיבה משותפת ( המורה עם התלמידים ) ובה יוכל כל תלמיד לתרום משפט לתשובה או לפסקה שתיכתב על הלוח .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר