עמוד:10

הבעה בעל פה ובכתב בספר הודגש נושא ההבעה בכתב ובעל-פה . בכל פרק ניתנו פעילויות רבות העוסקות בכתיבה ובהבעה בעל-פה . נוסף על כך , נבחרו סוגות ומיומנויות מרכזיות בהבעה , שנלמדו תוך כדי תהלוך הכתיבה . בפעילויות ההבעה התלמידים מתוודעים אל מבנה הסוגה ואל המאפיינים הלשוניים שלה , ולומדים להפיק בעזרת המבנה טקסט משלהם . " השיח האורייני משרת את המשתמשים בשפה בהקשרים טבעיים שונים , אך הוא גם קשור קשר אמיץ להשכלה ולשפה הכתובה , דהיינו : לאוריינות במובנה המסורתי . אוריינות שיח היא היכולת להבין ולהפיק בעל-פה ובכתב טקסטים במגוון עשיר של עולמות ידע ובנושאים מורכבים . התכונות המרכזיות של טקסטים אלה הן : רמת מפורשות המותאמת לידע המשוער של קהל היעד , מארג טקסטואלי מסומן היטב לשונית ( קישוריות ) וארגון-על נהיר ( לכידות , ( שימוש גמיש ורגיש להקשר באמצעים לשוניים בהתאם למוסכמות הפרקים בספר בוקר בהיר של תשרי ישן וגם חדש קול הנרות היה היה בארץ רחוקה שמעתי וסיפרתי מן המדבר אל העמק מקצות הארץ באנו וזה שיודע לחקור בפעילות התוצר אפשר לצפות מהתלמידים שישתמשו באוצר המילים שרכשו בכל הפרק , במידע וברעיונות . הכללות – בין הפעילויות שובצו הכללות המובלטות על רקע צבעוני . אלה מסקנות הנובעות מן הפעילויות , או אסטרטגיות למידה הנרכשות בפעילות . הכללות אלה הן מוקדי הלמידה והן מגדירות את ההישגים המצופים מן התלמידים . " טעם של עוד " – חלק מן הפרקים בספר מסתיימים במדור " טעם של עוד . " במדור זה הובאו מקורות מומלצים לקריאה נוספת בנושא – רשימה מוערת של תקצירים של ספרי קריאה . הרחבה על " טעם של עוד " ראו בעמ ' . 15

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר