עמוד:8

מבנה הספר בספר 8 פרקים , הכוללים טקסטים מסוגות שונות , ובעקבותיהם פעילויות רבות , המתייחסות להיבטים שונים : הבנה , הבעה בכתב , הבעה בעל-פה , אוצר מילים ולשון . הפרקים מאורגנים באופן נושאי ( תמטי , ( כלומר : הם מאגדים טקסטים מסוגות שונות , העוסקים בתוכן מסוים . התלמידים יקראו את הטקסטים קריאה מושכלת , ישוחחו עליהם בכיתה , ובהמשך יבררו את התוכן , את המבנה , את אוצר המילים וכן מאפיינים לשוניים של הטקסט ( הסוגה . ( בכל פרק נלמדת סוגה אחת באופן מעמיק – על המבנה והמאפיינים שלה . רוב הפרקים מסתיימים במדור המכונה " טעם של עוד " ובו רשימות של ספרי קריאה מומלצים המותאמים לנושאי הפרקים . University of Durham , UK , 10-14 July 2005 , Association for Cognitive Education and Psychology ( IACEP ) 10 th International Conference , Alexander , R , 2005 Education , Culture and Cognition : intervening for growth . International 1 וביחידים נחלקות בין אינטראקציות המובלות על ידי המורה לבין כאלו המובלות על ידי הילדים עצמם . יש ערך למימושן של כל חמשת סוגי האינטראקציות , תוך בחירה מושכלת במתאימה ביותר . לצד חלק מהפעילויות בספר מצוין ההרכב המומלץ על ידי המפתחים . ידידותיות – הקפדנו על עיצוב ידידותי ומושך בספרים , כדי שיהיו קלים להבנה ונעימים לקריאה . נעשה שימוש רב באלמנטים גרפיים , כגון : גודל האות , הכותרות , הרווח בין הפסקות , אמצעי ההמחשה , הצבע , מרווח בין שורות ועוד .   הושקעה מחשבה רבה בניסוח ההוראות בפעילויות , כך שיהיו בהירות ומובנות לתלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר