עמוד:10

הקשר לתכנית הלימודים : מטרות הלימוד : . 1 התלמידים יכירו את החלקים העיקריים המשותפים לכל התאים . . 2 התלמידים יבינו את הקשר בין מבנה ייחודי של תאים לבין תפקודם . . 3 התלמידים יכירו את רמות הארגון ( מדרג ביולוגי ) מאטום ועד אורגניזם ויבינו את מיקומו של התא במדרג . . 4 התלמידים יבינו את קשרי הגומלין בין המחקר המדעי לבין הטכנולוגיה . הבהרות מתודיות : . 1 פעילות : הכרת המיקרוסקופ ותצפית בתאים בעבור תלמידים רבים , זו הפעם הראשונה שהם מתנסים בעבודה בעזרת מיקרוסקופ ומתבוננים דרכו בתאים . חשוב להקפיד על כללי העבודה במיקרוסקופ ולשים לב שהתלמידים נוהגים בו ובתכשירים בזהירות . כדי להצליח להתבונן בעזרת שתי העיניים , יש להקפיד על מרחק מתאים בין העיניות . לעתים יתקשו התלמידים להבין מה הם רואים או שהתמונה מבעד למיקרוסקופ לא תיראה להם כפי שהיא ” צריכה להיות . " לכן , חשוב מאוד שהתלמידים יציירו את מה שהם רואים בעת הצפייה במיקרוסקופ , מאחר שהציור הוא שלב חיוני בתהליך הלמידה וברכישת מיומנות העבודה בעזרת המיקרוסקופ . . 2 פעילות : תצפיות וניסוי בסנדליות בפעילות זו יבדקו התלמידים את קיום מאפייני החיים ביצור החד–תאי סנדלית . הפעילות מורכבת משלושה חלקים : שתי תצפיות בתרבית הסנדליות בעזרת מיקרוסקופ אור וניסוי אחד , ונבדקים בהם שלושה מששת מאפייני החיים שנלמדו בנושא המבוא : תנועה , הזנה ( צריכת מזון ) ותגובה לגירויים . כלים וחומרים : חלק א : תרבית סנדליות אפשר להשיג דרך המרכז לפיתוח ותמיכה במעבדות בתי הספר , של בית הספר לחינוך באוניברסיטת בר–אילן . טלפון : . 03-6352124 , 03-5318751 אתר האינטרנט של המרכז : . http : // www . biu . ac . il / soc / se / biocenter / index . html חלק ב : לפני הניסוי יש לצבוע שמרים בקונגו אדום : ערבוב 20 גרם שמרים ( אפשר לקנות בסופרמרקט ) ב50– מ"ל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר