עמוד:111

כדי לממש את השינוי בכללי המשחק , על השרת לקרוא את המחרוזת שמכילה את אחוז ההימור ולהמירה למספר מטיפוס שלם או מטיפוס ממשי . כדי להמיר נתונים מטיפוס מחרוזת לטיפוס שלם משתמשים בפעולה parseInt של המחלקה Integer ( את המחלקה Integer ראינו כבר קודם . ( לדוגמה , נמיר את המחרוזת " 123 " למספר שלם : 123 int i = Integer . parseInt ( " 123 " ); דוגמה נוספת , כדי להמיר מחרוזת בשם paramString לערך שלם ולאחסנו במשתנה betPercentage נשתמש במשפט הזה : int betPercentage = Integer . parseInt ( paramString ); כדי להמיר נתונים מהטיפוס מחרוזת לטיפוס , double משתמשים בפעולה parseDouble של המחלקה . Double למשל , המשפט הבא משים את הערך 12 . 5 למשתנה : d double d = Double . parseDouble ( " 12 . 5 " ); בדיקת מצבי שגיאה בעת ההמרה למספר ואולם , יש לשים לב שפעולה של המרת מחרוזת למספר עלולה להיות בעייתית כאשר המחרוזת אינה ניתנת להמרה למספר ( למשל , כאשר היא מכילה אותיות או תווים לא מתאימים אחרים . ( לפיכך , שפת ג ' אווה מחייבת לרשום פעולה כזאת בתוך הבלוק try – 1 . catch הפעולות Integer . parseInt ו Double . parseDouble- יזרקו חריגה במקרה שהארגומנט שלהן אינו ניתן להמרה למספר ( כאשר המחרוזת היא null או כאשר היא מכיל תווים שלא יכולים להופיע כחלק ממספר . ( החריגה נתפסת על-ידי מבנה ה , catch- ובמקרה כזה מוחזר אחוז הימור אפס ( המילים try וcatch- הן מילים שמורות בג ' אווה . ( לכן יש לרשום את פעולת ההמרה במבנה הזה : } betPercentage = 0 ; } catch ( Exception e ) { betPercentage = Integer . parseInt ( paramString ); try { 1 חריגה ( exception ) היא אירוע שנוצר כאשר יש שגיאה בביצוע הפעולות שרשומות בתוך הבלוק . try ברגע שנוצר אירוע כזה , הטיפול מועבר אל הפעולות שרשומות בתוך הבלוק . catch

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר