עמוד:110

יש להציג לפני המשתמש את כללי הניקוד ברמות השונות , לקבל את בחירתו ואז להתחיל את המשחק . בדקו את שלוש הרמות : האם אתם מצליחים לזכות בניקוד חיובי ? באיזו רמה אתם זוכים בניקוד גבוה יותר ? המרת נתונים ראינו שהפעולה getParameter מחזירה ערך מהטיפוס מחרוזת . אם ברצוננו להשתמש בפרמטרים כדי לבצע חישובים , עלינו להמירם לנתונים מהטיפוס int או , double בהתאם לצורך . לדוגמה , נשנה את כללי המשחק כך שהמשתמש יוכל לקבוע ( ולשלוח לשרת ) את אחוז ההימור . בגרסה זו של המשחק כללי הניקוד יהיו כדלקמן : . 1 השרת יגריל ניקוד בסיסי בין 1 ל , 100- אשר יהיה מספר הנקודות הבסיסי שיקבל המשתמש . . 2 השרת יגריל שלושה מספרים , n , n , n בתחום נתון . . 3 השרת יקרא את אחוז ההימור שישלח המשתמש , ויחשב את הניקוד בהתאם לכללים האלה : o אם כל המספרים n , n , n 3 זהים זה לזה , יתווסף לניקוד הבסיסי אחוז ההימור . o במקרה אחר ( כלומר , לא כל המספרים n , n , n 3 זהים זה לזה , ( יופחת מהניקוד הבסיסי אחוז ההימור . בגרסה זו המשתמש אינו מתבקש לציין את שמו או לבחור ברמת קושי , אלא רק לקבוע את אחוז ההימור . לדוגמה , נניח כי המשתמש ביקש שאחוז ההימור יהיה , 10 והשרת הגריל ניקוד בסיסי של 50 נקודות ושלושה מספרים . 6 , 6 , 5 – לפי החישוב הזה 10 % – של 50 הם 5 נקודות ועל כן המשתמש ירוויח או יפסיד 5 נקודות . מאחר ששלושת המספרים אינם זהים , יפסיד המשתמש 5 נקודות מהניקוד הבסיסי . לפיכך , הניקוד יהיה : 50 – 5 = 45 אם הוגרלו שלושה מספרים זהים , המשתמש ירוויח 5 נקודות וניקודו יהיה : 50 + 5 = 55

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר